Ik heb een assemblage (1) gemaakt in solidworks waarmee ik bepaalde onderdelen ertussen kan verplaatsen. Onder andere een cilinder en zijn stang.
Wanneer ik deze assemblage (1) echter integreer in een andere assemblage (2), beweegt de cilinderstang niet meer omdat solidworks me vertelt dat de assemblage volledig beperkt is.
De enige manier waarop ik de stuurpen kan verplaatsen, is door hem in montage (1) te verplaatsen, waardoor de nieuwe positie van de stuurpen in montage automatisch wordt bijgewerkt (2).
Is er een manier om de stang direct in het geheel te bewegen (2)?
Het kan u overkomen zonder dat we echt weten waarom het is geblokkeerd. In feite doet dit veel voorkomende geval zich voor als je de stukken veel met de muis beweegt.
Dit is wat er gebeurde toen we min of meer complexe kinematica deden.
Verwijder gewoon de flexibele modus en zet hem meteen weer aan om de flexibele modus weer actief te maken. Als het probleem aanhoudt, is de enige manier om SW te sluiten en opnieuw te laden zodat alles weer normaal wordt.
Voor de truc is het KADO :-) De KADO wordt niet geretourneerd of geruild in overeenstemming met onze algemene voorwaarden.
Deze twee oplossingen zijn inderdaad complementair en werken heel goed, ik voeg eraan toe dat het niet mogelijk zal zijn om twee weergaven van twee verschillende configuraties op hetzelfde plan weer te geven, inclusief een flexibel onderdeel in twee verschillende posities, het is misschien niet uw geval, maar gewoon voor de goede orde:)
Bewerken: Beide weergaven worden weergegeven, maar de flexibele component bevindt zich slechts op één positie op beide weergaven.