Wanneer ik een Solidworks-assembly importeer in de Composer, wordt deze niet weergegeven in de viewport. Importprofielen zijn opgegeven.
Weet jij hoe je dit probleem kunt oplossen? Bij voorbaat dank
Wanneer ik een Solidworks-assembly importeer in de Composer, wordt deze niet weergegeven in de viewport. Importprofielen zijn opgegeven.
Weet jij hoe je dit probleem kunt oplossen? Bij voorbaat dank
Hallo
Kun je een foto sturen?
Misschien is de montage lichter in Solidworks?
Cdlt
U moet zich in de opgeloste modus bevinden om de volumes van SW-shares te zien
Hallo Yannick,
Dank u voor uw antwoord. Ik heb de test gedaan met een lichtere montage en dezelfde opgeloste montage.
Het resultaat is identiek, ik kan de vakjes in samenstellen niet aanvinken om de assemblage te laten verschijnen. (zie foto)
Als je andere leads hebt, ben ik geïnteresseerd :)
Vriendelijke groeten
Hallo Arthur,
Ik kwam hetzelfde probleem tegen bij grote assemblages, ik heb een oplossing gevonden en het werkt voor mij. Op SW moet u het gebruik van de complexe montagemodus in "Systeemopties - Samenstellingen" uitschakelen.
Aangezien het importeren op SW Composer correct is uitgevoerd, zijn er geen weergavefouten meer.
In de hoop dat het ook voor jou werkt.
Vriendelijke groeten
Hallo Vincent,
Bedankt voor deze lead.
Dus ik opende mijn vergadering (opgelost). Ik heb het vinkje uit het vakje "complexe assemblagemodus" gehaald, Composer opnieuw opgestart met het importprofiel "SolidWorks (standaard)" en mijn assembly geopend via Composer met ook het geïmporteerde profiel "SolidWorks (standaard)".
Resultaat: Nog steeds hetzelfde, mijn assemblage wordt niet weergegeven (zie foto), ik heb alleen de nomenclatuur met voor elk onderdeel een "Dummy" equivalentie in de componistenboom.
Ik heb ook geprobeerd een ander deel te importeren om te componeren. Deze komt tevoorschijn en het valt me op dat het icoontje in de boom anders is dan de stukken die niet worden weergegeven (zie foto). Misschien brengt dit je op een idee om me te helpen...
Bedankt voor je antwoord, ook al zit ik op dit moment vast :)
Vriendelijke groeten
En als je dom genoeg de vakjes voor elk stuk aanvinkt
Test om te zien
@+
Hallo gt22,
Bedankt voor deze aanwijzing, ik heb het geprobeerd, er gebeurt niets...
Vriendelijke groeten
Bedankt gt22 voor deze tutorial.
Het lost echter niet het weergaveprobleem op dat ik heb.
Ik kan inderdaad de eigenschappen weergeven wanneer ik een ander onderdeel heb ingevoegd, maar mijn assemblage en de onderdelen waaruit het oorspronkelijk bestaat, zijn niet zichtbaar en het is voor mij onmogelijk om ze te activeren...
In ieder geval bedankt voor je ideeën om me uit deze puinhoop te halen ^^
Vriendelijke groeten
Welke versie van SW en composer gebruik je?
Schakel het vinkje uit in Opties/Samenstellingen:
Heel belangrijk is dat u de SW-assemblage in een opgeloste staat opslaat. Als EPDM goed uitpakken en archiveren.
Yannick
Ik ben onder de 2017-versie van SW en componeer.
De vakjes die je me vertelde zijn goed afgevinkt (zie foto).
De resultaten zijn altijd hetzelfde...
Ik stel een vraag over het licht en de opgeloste modus. Wanneer ik mijn assemblage in opgelost open, deze opsla, alles sluit en opnieuw open, staat deze automatisch in de lichte modus (tenzij ik de instelling elke keer wijzig wanneer ik deze open).
Bedankt
Hallo
Om het laden van componenten in de lichtgewicht toestand uit te schakelen :
Julia
Hallo Yannick,
Ik hoop dat je een goed weekend hebt gehad.
Ik heb de instelling gewijzigd in "prestaties". Dus, ik heb mijn assembly opnieuw geladen in composer en het werkt zo'n beetje ...
Ik heb al mijn stukken, behalve één compleet en één die gedeeltelijk wordt tentoongesteld... Deze 2 onderdelen zijn de basis van de geïmporteerde onderdelen, dit kan een impact hebben op de weergave in composer.
Ik hoop dat deze vooruitgang niet tijdelijk is...
Bedankt voor je hulp
Vriendelijke groeten
Hallo Arthur,
Oppervlaktedelen worden niet gevisualiseerd in Composer.
Het probleem kan daar vandaan komen.
Kun je een screenshot van je Solidworks-asm plaatsen en samenstellen?
Cdlt
Hallo Yannick,
Geïmporteerde onderdelen die in het oppervlak zitten, verschijnen namelijk niet in Composer.
Het is oké, het is me gelukt om de hele assemblage te importeren.
Nogmaals bedankt voor je kostbare hulp.
Vriendelijke groeten
Geen dank.
Fijne dag