Solidworks Composer en PDF-publicatie

Hallo

Ik werk aan de integratie van een 3D-module in een bestand dat in PDF-formaat is geproduceerd.

Ik gebruik Solidworks Composer om het 3D-model in mijn PDF-document te publiceren.

Ik heb echter 2 dingen die me storen:

- Wanneer u de gemaakte PDF opent, kunt u de hele boom van het object zien. Het is mogelijk om het te verbergen, maar iedereen die het bestand opent, kan het gemakkelijk opnieuw weergeven (wat vervelend is omdat we niet te veel informatie aan onze klanten willen vrijgeven). Welke oplossing is er, op het niveau van Acrobat of op het niveau van Composer, om deze boom te verwijderen?

- Weet u of het mogelijk is om de 3D-werkbalk uit een PDF te verwijderen? Nogmaals, je kunt het verbergen, maar iedereen kan het met één klik opnieuw activeren (wat me stoort, is de mogelijkheid om metingen uit te voeren en bepaalde delen te verbergen om andere te onthullen). Als er een oplossing is om het in een document te blokkeren/verwijderen, ben ik geïnteresseerd!

Bij voorbaat dank voor uw antwoorden

Hallo

Om de visie van de onderdelen waaruit uw assemblage bestaat te verwijderen, moet u deze naar de buitenschaal exporteren en vervolgens omzetten in een PDF.

Voor de 3D-werkbalk controleert u of de wachtwoordbeveiliging is ingesteld. Nooit echt beseft, maar ik kon lezen dat het mogelijk was.

Jerome

@todesco

Dank u voor deze antwoorden.

Is het echter mogelijk om rechtstreeks vanuit Composer naar de buitenschil te exporteren? (Ik heb geen Solidworks op mijn pc en ik wil mijn collega niet elke keer hoeven vragen om het voor mij te doen...)