Solidworks Volume Creatie vanuit een Line-netwerk

Hallo allemaal!

Ik heb een kleine vraag over solidworks. Ik wil graag een solide stuk maken van een schets met een driehoekig netwerk van lijnen.

Ik zou deze schildpad graag in volume willen zetten (lijndikte + extrusie). Hiervoor heb ik al alle lijnen teruggetrokken.

Zie foto 

Ik heb geprobeerd oppervlakken te maken en ze vervolgens dikker te maken, maar het is veel te lang. Heb je een idee?

Bij voorbaat dank! :)

ezgif.com-webp-to-jpg.jpg

Hallo

Om het gemakkelijker te maken om uw probleem op te lossen, kunt u uw 3D-bestand posten als het al in 3D is gemaakt. Dit is om ons in staat te stellen te zien hoe u dit model hebt gemaakt, want afhankelijk van uw methode zal het min of meer gemakkelijk zijn om een oplossing te vinden.

Ik veronderstel dat de triangulatie moet worden uitgevoerd op een reeks platte driehoeken, want als ze concaaf of convex zijn, zou dit de voorgestelde oplossing bijzonder ingewikkeld maken.

Laat ons ook weten welke versie van SW je hebt, want niet alle competente collega's hebben dezelfde versie van SW.

Is het een "one shot" stuk of terugkerende creaties maar met verschillende vormen. Teken mij een schaap.

De intense gamberge-modus van  het forum is begonnen, maar zal aanzienlijk worden versneld als je ons bijvoorbeeld het bestand geeft of een 3D-pdf die ons al veel informatie zal geven bij afwezigheid van de creatieboom.

Vriendelijke groeten

PS: Kleine indiscrete vraag ;-) Hoe ga je het fysische model maken en vooral met welke (uniforme) materie of welkematerie zo heterogeen is .

@ Allemaal Ik had dit een aantal jaren geleden en het was een heel gedoe omdat er geen enkele rand is die dezelfde lengte heeft, niet dezelfde positie in de ruimte met altijd verschillende hoeken. Ik zal een foto plaatsen als je geïnteresseerd bent. Daarnaast was het deels levendig.

3 likes

Hallo 

Hartelijk dank voor uw antwoord.

Ik stuur je mijn 3D-bestand, maar het is slechts een onvolledig concept van mijn pogingen:) 
Ik gebruik SW 2017

Uiteraard worden de driehoeken vereenvoudigd tot plat. 
Het doel is om een soort "taart" van een paar millimeter dik te maken van het 2D-beeld

Ik denk dat ik meerdere modellen ga maken met verschillende ontwerpen.

Precies zoals dat https://artwall-and-co.com/fr/decoration-murale/720-decoration-metallique-ananas.html

Het model wordt vervolgens 3D-geprint in PLA 

Bedankt

Fijne dag

schildpad.sldprt

Hallo @leocncrs

Ik begrijp wat je wilt doen, maar AMHA, je hebt je leven ingewikkeld gemaakt: terwijl je dit met een enkele schets en een enkele extrusie zou kunnen doen omdat je in hetzelfde platte vlak zit.

U kunt uw complete model in minder dan twee uur maken.

Omdat ik in 2019 ben, kan ik je het bestand niet sturen, dus heb ik een nano-tutorial in PDF voor je gemaakt.

Vriendelijke groeten

PS: als het aan je wensen voldoet, kun je het onderwerp sluiten ;-)

PS: in de PDF heb je een voorbeeld op een gebogen oppervlak (of gebogen zou het hetzelfde zijn)

tortue_en_relief__v1a.pdf
3 likes

Hallo 

Hartelijk dank voor uw antwoord, ik wilde geen verschuivingen maken, om te voorkomen dat elk knooppunt opnieuw wordt bewerkt, door alleen eenvoudige lijnen te maken.

Je koepelvormige schets is super cool! :)

Bedankt

Hallo allemaal! 

Ik vond een nog snellere manier (2 min) om het patroon te maken.

Je hoeft de afbeelding alleen maar te vectoriseren met bijvoorbeeld inkscape en vervolgens een extrusie-:) te maken

Hallo Leo

Bedankt voor de informatie over deze software die van grote dienst moet zijn.

Ik heb de referentie van deze software rechtstreeks in mijn kostbare bladwijzers gezet

Je zult het ons zeker vergeven dat we alleen reageren met de functies van SolidWorks ;-) Hihihihi!