Solidworks - Een aangepaste ontwerpbibliotheek maken/gebruiken

Hallo

Als onderdeel van mijn gebruik van Solidworks 2015 SP05 (x64), teken ik standaard of niet-standaard onderdelen en standaard of niet-standaard assemblages.

Uiteindelijke wens:

1. In staat zijn om een STD-element of een assemblage van STD- en niet-SOD-onderdelen te slepen
  2. Maak een nieuwe assembly met een andere naam dan de assembly in de Design Library.
  3. Deze nieuwe assemblage zal STD-onderdelen en niet-SOA-onderdelen bevatten, afhankelijk van de originele assemblage. Deze nieuwe assemblage wordt automatisch geüpdatet als de zogenaamde STD-onderdelen worden bijgewerkt.

Vragen :

1. Als ik een SOA-onderdelenbibliotheek heb op een specifieke locatie (= ontwerpbibliotheek),

Kan ik een assemblage van SOA- en niet-SOD-onderdelen maken?

2. Als ik besluit om een STD-assemblage te maken van STD-onderdelen uit mijn ontwerpbibliotheek en andere niet-STD-onderdelen die specifiek zijn voor de assemblage (die afhankelijk van het project kunnen worden bewerkt),

Kan ik een nieuwe assemblage maken die alleen door SOA-onderdelen is gekoppeld door mijn assemblage van STD- en niet-SOD-onderdelen te slepen?

Als ik dat niet kan, moet ik dan Solidworks Explorer gebruiken? Zo ja, zal deze assemblage een link houden met de zogenaamde SOA-assemblage ?

Is een ontwerpbibliotheek haalbaar zonder PDM en zonder vergelijkingen tussen onderdelen om elk verlies van vergelijkingen te voorkomen?

Hier is een idee van de stappen in het toekomstige proces met de Design Library:

bibliothequeconception2.jpg
1 like

Op een assemblage heeft u x standaard onderdelen geregistreerd met 1 naam

U kunt in deze assemblage onderdelen wijzigen en dus ook de naam wijzigen

en je behoudt alle links

@+

@GT22: Ja, je behoudt de links met de zogenaamde SOA-onderdelen en niet met SOA-onderdelen.

Voor niet-STD-onderdelen wil ik de link verwijderen, zodat ik de originele STD-assemblage niet verander.

Dat is de complexiteit van mijn aanpak.

1 like

maar als u uw nieuwe assemblage opslaat

U wijzigt de assemblages die in Standard zijn gemaakt niet.

Je hebt 2 montagebestanden 

1 standaard

1 norm wijzigen dus meer standaard

@+

@GT22: Je begrijpt niet waar ik het over heb.

De STD-assemblage heet bijvoorbeeld PPI0012A.Il is samengesteld uit 4 STD-onderdelen (onderdelen van REXNORD)  en 8 niet-STD-onderdelen die in volgorde van creatie worden genoemd PPI0012A-P01 --> PPI0012A-P08

Ik wil beginnen met PPI0012A, ik sleep vanuit mijn PPI0012A bibliotheek naar mijn nieuwe assembly die ik vervolgens opsla als A003 (in mijn project is dit de 3e assembly die ik maak).

Als ik de PPI0012A-P02-onderdelen in de A003-assemblage verander, verandert het onderdeel in de STD-PPI0012A-assemblage. Maar ik wil deze link vermijden.

Aan de andere kant, als ik exporteer met Solidworks Explorer, verlies ik de link van de 4 STD REXNORD-onderdelen.

Zie je wat ik bedoel?

Met vriendelijke groet .

@GT22: Je begrijpt niet waar ik het over heb. (als ik denk ;-))

De STD-assemblage heet bijvoorbeeld PPI0012A.Il is samengesteld uit 4 STD-onderdelen (onderdelen van REXNORD)  en 8 niet-STD-onderdelen die in volgorde van creatie worden genoemd PPI0012A-P01 --> PPI0012A-P08

Ik wil beginnen met PPI0012A, ik sleep vanuit mijn PPI0012A bibliotheek naar mijn nieuwe assembly die ik vervolgens opsla als A003 (in mijn project is dit de 3e assembly die ik maak).

Als ik de PPI0012A-P02 onderdelen wijzig (als je onderdelen in deze assemblage wijzigt dan moet je in principe de naam PP10012A.1 veranderen) in de A003 assemblage, dan zal het onderdeel veranderen in de STD PPI0012A assemblage. (dus het zal de assemblage niet veranderen PP10012A aangezien het PP10012A wordt genoemd. EEN) 

Is het duidelijker ?.

@+

Ik weet niet of ik de noodzaak begreep,

Mogelijkheid om het bestand te "vergrendelen" in de alleen-lezen modus (standaard ASM).

Dus als het wordt gewijzigd, dwingt het de gebruiker om "op te slaan als".

Mogelijkheid ook om DOTASMs te maken om eenvoudig een "nieuw bestand" door de gebruiker te maken.

@ WG 22: Dank u voor uw snelle antwoorden toch! :) Nee, echt duidelijker is het niet.

Als ik de PPI0012A-P02 onderdelen wijzig (als je onderdelen in deze assemblage wijzigt dan moet je in principe de naam PP10012A.1 veranderen) in de A003 assemblage, dan zal het onderdeel veranderen in de STD PPI0012A assemblage. (dus het zal de assemblage niet veranderen PP10012A aangezien het PP10012A wordt genoemd. EEN).

Als ik PPI0012A-P02 in A003 bewerk, betekent dit niet dat ik automatisch mijn PPI0012A verander. WC-PAPIER? Omdat A003 een "one-shot" project kan zijn (<> STANDAARD) en specifiek is voor dit type klant, is het dus niet nodig om PPI0012A te evolueren.

Mijn behoefte is om PPI0012A-P02 te veranderen, wat bijvoorbeeld A003-P02 zal worden.

@ Olivier42 : 

Mogelijkheid om het bestand te "vergrendelen" in de alleen-lezen modus (standaard ASM). Ja, dat is het

Dus als het wordt gewijzigd, dwingt het de gebruiker om "op te slaan als". JA en niet-standaard onderdelen moeten ook worden geregistreerd.

Mogelijkheid ook om DOTASMs te maken om eenvoudig een "nieuw bestand" door de gebruiker te maken.

Ik weet niet wat een DOTASM precies is.

Ik maak bijvoorbeeld bureaus en bureaustoelen. d.w.z. het zijn samenstellingen van onderdelen van STD-fabrikanten en interne onderdelen van STD en niet-STD.

Optie 1 -> Wanneer de gebruiker de standaardstoel wil nemen, neemt hij het model zoals het is.

Optie 2 -> Als de gebruiker de stoel om een X-Y-reden wil veranderen, moet hij het model kunnen nemen en alleen de niet-STD-interne onderdelen kunnen vervangen en blijft het stoelmodel ongewijzigd.

Optie 3 -> De gebruiker wil een  van de standaard bureaubladsjablonen bijwerken. Het creëert een nieuw model en bewaart/creëert/verwijdert links van STD en/of niet-SOD interne fabrikant of interne onderdelen.  

uw "standaard ASM" u slaat het op het netwerk op, vervolgens vergrendelt u de bestanden (door Windows, rechtsklik, eigenschappen, alleen-lezen).

(als je het live moet maken, is het altijd mogelijk, maar vergeet niet om het bestand daarna te vergrendelen).

uw "speciale / aangepaste ASM" u maakt een ASMDOT, van uw "standaard ASM" (kopie opslaan, typ ASM DOT),

waartoe gebruikers toegang hebben door "nieuw bestand" te doen

(Maak een speciale map "Basisonderdeel" om het in te plaatsen, en meng het niet met de lege onderdelen, en voeg in Systeemopties Bestandslocatie deze nieuwe map toe)

En je kunt dit hele principe ook toepassen op PRT's met PRTDOT

(bv. een stoel, een tafel, enz...)

De gebruiker hoeft alleen maar "onderdeel te vervangen" in zijn "speciale ASM",

en bovendien mag het niet verliezen in ASM-beperking of MEP-rating.

(DOT-bestanden worden gemaakt van de originele ASM of PRT).

Zie screenshot

(maar de lijst is niet heel groot, want ik ben pas recent begonnen in dit bedrijf).

capture.png