Solidworks: Utworzyć przecięcie bryły?

Witam

Jestem początkującym użytkownikiem SolidWorks, ale przyzwyczajonym do Autocada (2D...)

Po wykonaniu wszystkich tutoriali Solidworks (czasami z dużym trudem...), modeluję płytę OSB, prosty temat.

Nie mogę po prostu zamodelować przecięcia zazębiających się zakładek na każdej powierzchni.

Rozwiązanie "kombinowane" mnie nie satysfakcjonuje, ponieważ połączenie 2 Ścian sprawia, że znikają oryginalne wytłoczenia .

W załączeniu znajduje się mój plik.

Jeśli ktoś mógłby mnie poinformować, aby zrobić to właściwą metodą, z góry dziękuję!

dalle_osb3_brico-1690x635x15.sldprt

Witam, na jakiej wersji SDW jesteś? 

Oto pomysł na wydłużenie rowka, będzie ich tyle, ilu jest kreślarzy.

modif_dalle_osb3_brico-1690x635x15.sldprt

Dziękuję za szybką odpowiedź.

Jestem w 2018 roku (więc nie wiem, jak odczytać twój plik)

Ojej, oto inna, prostsza metoda: 

Wykonanie płaszczyzny w środku grubości panelu można uprościć, jeśli pierwsza funkcja zostanie wykonana w płaszczyźnie środkowej.

Weź krawędź jako płaszczyznę szkicu i naszkicuj męski rowek

a od góry przyjmij jako trajektorię boki panelu (długość i szerokość) 

Szkicowanie na płaszczyźnie środkowej i przekształcanie elementów lub przecięcia

Użyj tych 2 szkiców, aby wykonać męskie zamiatanie

może być również stosowany do usuwania zamiatanego materiału

esquisse_male.png
1 polubienie

Dziękuję

Rozumiem ogólną zasadę, dziękuję. Miałem więc złą metodę. (Siedzę na tym od 4 godzin...)

Zrobię to od razu.

Dziwi mnie jednak, że operacja typu "scalanie" nie istnieje.

Myślę, że w oprogramowaniu do obsługi woluminów często trzeba radzić sobie z przecięciami głośności, prawda?

Musiałbyś szukać z funkcją dodania granicy podstawy, ale bez pewności

Hello@tontontchti

Spójrz na ten obrazek.

Jeśli chcesz prostej metody, mogę zrobić ci mini samouczek.

Pozdrowienia

2020-05-03_19_17_23-solidworks_premium_2019_sp5.0_-_dalle_osb3_brico-1690x635x15.sldprt.jpg