[SolidWorks] Een oppervlak maken van een ronding van een overvloeiing

Hoi allemaal

Ik heb het zijdeel van een vliegtuig gemaakt met schetsen op verschillende vlakken, en een gladstrijken

Ik wil nu graag de onderkant van het vliegtuig maken die precies dezelfde kromming moet hebben als de onderkant van mijn "zij" deel (ronding in blauw), zodat ik ze daarna goed in elkaar kan zetten

Is er een gemakkelijke manier om dat te doen? Ik weet dat je ervoor moet zorgen dat je de ronding naar het vliegtuig aan de rechterkant "extrudeert" en vervolgens dikker maakt (zoals je bijvoorbeeld onder een blender zou doen, maar het heeft er niets mee te maken, ik weet het :D)

Bij voorbaat hartelijk dank voor uw hulp! Mijn 2 kanten zijn uitgesneden en wachten gewoon tot hun maatje hieronder gelijmd is :-)

Ik voeg het bestand toe als dat nodig is

fuselage_cote_gauche.sldprt

Ik heb het antwoord dat ik op de vorige vraag (https://www.lynkoa.com/forum/solidworks/solidworks-fuselage-avion-s%C3%A9parer-entoilage-et-parties-int%C3%A9rieurs) had gegeven teruggezet, dat ineens algemener is dan de vraag:

De methode die ik zou gebruiken:
1 - Creëer in een kamer de 1/2 binnenhuid op het oppervlak;
2 - plaats dit onderdeel in een assemblage;
3 - Maak een onderdeel in de assemblage, beperk het door toeval van de oorsprong (+selectievakje uitlijning van assen).

4 - Creatie van de flanken
4a - maak een onderdeel in de assemblage, beperk het door toeval van de oorsprong (+selectievakje uitlijning van assen);
4b - Bewerk dit stuk in context;
4c - Creëer volume door op het oppervlak te leunen (oppervlak/verdikken);
4d - Uit de montage in context stappen;
4e - open het onderdeel, selecteer het middenvlak en maak invoegen/symmetrisch deel (hierdoor wordt het symmetrische deel gemaakt);
4f - Plaats het symmetrische deel in het geheel, beperk het door de oorsprong.

5 - Creatie van koppels
5a - maak een onderdeel in de assemblage, beperk het door toeval van de oorsprong (+selectievakje uitlijning van assen);
5b - Bewerk dit stuk in context;
5c - maak een ref-vlak op een afstand van een bestaand basisvlak langs de as van het vliegtuig;
5d - Maak op dit plan de schets van het halfstuk door op het oppervlak te leunen (via kruispuntcurve). Traceer alleen de buitenste omtrek;
5e - Stap uit de bewerking in context, open de kamer alleen.
5f - Extrudeer deze schets uit de dikte van de plaat;
5g - symmetrie de functie;
5 uur - maak de binnenste sneden.

6 - Herhaal stap 5 zo vaak als nodig is.

Daar heb je een complete en dynamische assemblage met onderdelen die je onafhankelijk kunt openen (let op dat de link bestaat: -> symbool aan het einde van de naam van de functie in de functiemanager) om de tekeningen te maken, exporteren voor NC-snijden.

1 like

Hallo

Open een 3D-schets, selecteer vervolgens de rand van uw "Surface-Restrict5" en vervolgens "Entiteit converteren".

Gebruik vervolgens de functie "Oppervlakte-extrusie" van deze 3D-schets door het "juiste vlak" als einde en een rand van het extrusieoppervlak te kiezen om de extrusierichting te bepalen.

Vriendelijke groeten 

image.jpg
2 likes

Hartelijk dank aan Stefbeno dat hij de tijd heeft genomen om het me uit te leggen, het is waar dat het werkt, maar in dit geval is de oplossing sneller

Dank je wel 2!

1 like