SolidWorks: GelijkspelVergelijk

Hoi allemaal

Er zijn twee stromingen voor het maken van een symmetrisch stuk:

- Of de symmetriefunctie, als geheugensteuntje : selecteer een vlak, voeg een symmetrisch stuk in, controleer de afbreeklink onderaan.

è Probleem: de tekening wordt onbruikbaar !

- Of door elk van de functies met de hand aan te passen !

è Vervelend, maar het hergebruik van de tekening is des te gemakkelijker !

Maar om er zeker van te zijn dat mijn symmetrische stuk identiek is, wilde ik mijn 2 volumes vergelijken !

Om dit te doen, biedt SolidWorks een hulpprogramma in Tools > Compare > DrawCompare.

Ik gebruikte geometrievergelijking.

Eerste vraag, heb je het ooit gebruikt ?

Tweede vraag, waarom werkt het niet ?!?!?

Ik heb precies dezelfde oriëntatie in termen van de foto's, maar hij vergelijkt mijn twee stukken ondersteboven met mij !!

Enig idee ?

hetzelfde voor mijn onderdelen, dus ik verbrak de link

Ik begrijp je vraag niet echt.

Drawcompare wordt gebruikt om 2D-plannen te vergelijken, niet volumes (tenzij het is gewijzigd op SW14?).

Wat betreft symmetrie, waarom verbreek je de banden? Ik doe de symmetrieën van het deel, Invoegingen/Symmetrisch deel (met behulp van de referentievlakken!), en bovenal behoud ik de link! Anders is het niet interessant. Nee?

Het is een symmetrisch onderdeel uit een oude behuizing, en dit nieuwe onderdeel moet misschien veranderen!

DrawCompare kan volumes van functies vergelijken, en ook 2D's inderdaad (zelfs als de naam misleidend is!)

Hoi @ Lucas

Draw compare is hier om 2 min of meer vergelijkbare tekeningen te vergelijken met X Modif 

(afmeting, notatie, diameter van de gaten, aantal gaten, enz.)

Maar hier vraag je om 2 symmetrisch tegenover elkaar liggende kamervlakken te vergelijken die behalve de symmetrie niets met elkaar te maken hebben

@+ ;-((

@benoit, ik heb niet gezegd dat het echt opzettelijk was om de link te verbreken

Anders mij het geeft dit CF beeld

capture_compare_cup.png

Ja, dus het moet zijn geëvolueerd, in 2013 heb ik niet het gevoel dat ik 3D kan vergelijken.

Voor de methodologie is een symmetrisch deel dat evolueert geen symmetrie, nog erger als het in 2 gevallen is> Doe het deel volledig opnieuw (in een mum van tijd door uit te gaan van een gelijkenis)! Anders heb je geen boom meer en ga je knutselen!

2 likes

Dus het is waar dat ik geen fout heb en dit zijn 2 aparte stukken

Het is geen symmetrische configuratie

Op dat moment is het voor mij "Tools > Compare > Geometry"

Ik dacht dat het "Tools > Compare > DrawCompare > Geometry" was 

We hebben het hier dus niet over DrawCompare, maar over de geometrievergelijkingstool!

1 like

Zie deze tutorial

Zie: http://www.lynkoa.com/tutos/3d/design-checker-et-draw-compare

1. Gelijkspel vergelijken is voor plan weddenschappen
  2. Design-Checker voor onderdelen

@+ ;-((

1 like

Nee, ik vergelijk geen twee totaal verschillende stukken, ze zijn precies hetzelfde!

Een van de symmetrische onderdeeltool, en een waarbij ik de afmetingen één voor één van elke functie heb gewijzigd (zoals ik in de vraag aangaf)!

Dus ik ga degene gebruiken die ik met de hand heb aangepast (omdat het veel praktischer is om te tekenen).

Maar aangezien ik 2 versies van het symmetrische stuk heb, wilde ik de volumes begrijpen!

Ja, ik heb geometrie gebruikt, sorry dat ik het vergeten ben

Ik denk dat Tools/Compare/Geometry niet geschikt is zoals het is.

Het is goed voor het vergelijken van volumes met dezelfde oriëntatie (met name oorsprong op dezelfde plaats).

Als je het wilt gebruiken, moet je een manipulatie uitvoeren:

_Pièce 1 (origineel deel)

_J krijg er stuk 2 uit door symmetrie die ik aanpas (symmetrie op basis van de referentievlakken , voor de rest zal het eenvoudiger zijn).

_Une af is deel 2 maak ik er een symmetrie van: Stuk 2-SYM met hetzelfde symmetrievlak !

_Comparaison van Stuk 1 en Stuk 2-SYM!

Edit: Stuk 2-SYM is een "afval" onderdeel dat niet bedoeld is om te worden bewaard.

2 likes

In feite zag ik net dat mijn weergaven identiek zijn (rechterkant enz.), maar de oriëntatie van het coördinatensysteem is niet hetzelfde!

Is het mogelijk om het te wijzigen? A priori, nee, je moet voor elke kamer twee identieke coördinatensystemen maken en daar werkt het!

Bedankt allemaal!

Hoe heb je je contactgegevens gemaakt?

omdat mijn 2 kamers zich in symmetrie op hetzelfde vlak bevinden, maar als ik op een dag een probleem heb, ben ik geïnteresseerd om te weten

Ik zie niet in hoe de oorsprong een probleem is

1. Als 2 stukken (ontwerpcontrole) in wezen gelijk zijn, geeft dit de verschillen van de ene naar de andere aan
  2. of 2 plannen (gelijkspel)

indien de referentienummers niet zijn ontleend aan de oorsprong 

Bekijk de tutorial

http://www.lynkoa.com/tutos/3d/design-checker-et-draw-compare

@+ ;-((

1 like

Ik denk dat dat meer het probleem is van de ref van de zijkanten in vergelijking met de oorsprong.

@gt22

Test een onderdeel en zijn symmetrie bijvoorbeeld aan de hand van het vlak, ervan uitgaande dat het onderdeel volgens de regels van de kunst is gemaakt)

We kunnen de verschillen zien,

Nu je symmetrie, je doet het op een zijwaarts vlak (zoals 30°). En je vergelijkt de 2 delen. Daar zie je een groot verschil! Omdat de symmetrie niet meer op dezelfde manier is georiënteerd ten opzichte van de assen!

Dupliceer, als er iemand is die dit antwoord in "Misbruik melden" wil zetten

@ Benoit, ik betreur het voor mij dat een symmetrie van een deel een symmetrie van een deel is

Ik zeg een symmetrie van het deel 

Ik heb het niet over vlakke symmetrie

een symmetrie van een deel dat, door zijn oorsprong en symmetrie-as en buiten het deel, het deel symmetrisch bij de opening via de oorsprong zeker niet dezelfde plaats op het aanzicht zal hebben maar toch symmetrisch identiek zal zijn

@+ ;-((