Solidworks tekening ray chart

Hallo
In SolidWorks, op tekenniveau, probeer ik een tabel te maken met de middelpunten van de stralen, zoals weergegeven in de afbeelding.

Omdat ik de tafel niet met de hand wilde betreden, hoopte ik een schets op 3D-niveau te kunnen maken en er punten op te zetten die ik in de tekening kon terugvinden, maar ik weet niet of het haalbaar is. Heb je aanknopingspunten?

Bij voorbaat dank voor uw hulp
Dan Steinmann

Met de getcoordinate2D- of 3D-optie van Mycad
Ik denk niet dat er een verband is tussen de tabel en de stippen
Animation
https://www.youtube.com/watch?v=8XyxH5J36pM

3 likes

Ik heb een compromis bereikt door gebruik te maken van de volgende eigenschap: nom_de_la_cote@fonction@nom_du_modèle geeft zijn waarde weer, zoals hier gedefinieerd: Associatieve dimensies toevoegen aan eigenschappen - 2022 - SOLIDWORKS Help
Hier is mijn procedure:
Vereenvoudigd voorbeeld:

Hier is een heel eenvoudig onderdeel met twee stralen dat we aan de kant willen hebben:
image

Ik stel voor om een schets te maken om de gegevens te formaliseren:
Maak een schets en zet de gereden afmetingen in een precieze volgorde, één straal tegelijk, de eerste dimensie in X, de tweede in Y, enz.
image

F5, filters op de afmetingen, ctrl+A, afbakenen van de afmetingen voor de tekening, dit voorkomt duplicaten
image

Hernoem de schets (MEP) voor mij.
image

Door deze manier van doen te respecteren, komen we uit op de positie van X en Y van de straal is:

" D1@MEP@CentreRayons.sldprt  " " D2@MEP@CentreRayons.sldprt  "

U kunt de MEP-schets verbergen, dit heeft geen effect op de tekening, maar de gegevens zijn nog steeds toegankelijk.

In een Excel-bestand bereidt u de namen van de variabelen in de tabel als volgt voor:

Ik heb een model voor je gemaakt met 2 variabelen, onderdeelnaam (3D-bestandsnaam) en functienaam, hier MEP

Dus in je tekening maak je een eenvoudige tabel, je plaatst deze in het formaat dat je wilt, en vervolgens kopieer en plak je de informatie uit de Excel-tabel in de SW-tabel.

De tabel werkt zoals in Excel, je kunt alle cellen in één keer kopiëren.
image

Kopiëren en plakken:
image

Daar ga je:
image

Het voordeel is dat de gegevens schoon en dynamisch zijn, maar dit vereist formaliseringswerk. Als iemand eenvoudiger heeft, ben ik geïnteresseerd :slight_smile: