Ik heb een compromis bereikt door gebruik te maken van de volgende eigenschap: nom_de_la_cote@fonction@nom_du_modèle geeft zijn waarde weer, zoals hier gedefinieerd: Associatieve dimensies toevoegen aan eigenschappen - 2022 - SOLIDWORKS Help
Hier is mijn procedure:
Vereenvoudigd voorbeeld:
Hier is een heel eenvoudig onderdeel met twee stralen dat we aan de kant willen hebben:

Ik stel voor om een schets te maken om de gegevens te formaliseren:
Maak een schets en zet de gereden afmetingen in een precieze volgorde, één straal tegelijk, de eerste dimensie in X, de tweede in Y, enz.

F5, filters op de afmetingen, ctrl+A, afbakenen van de afmetingen voor de tekening, dit voorkomt duplicaten

Hernoem de schets (MEP) voor mij.

Door deze manier van doen te respecteren, komen we uit op de positie van X en Y van de straal is:
" D1@MEP@CentreRayons.sldprt " " D2@MEP@CentreRayons.sldprt "
U kunt de MEP-schets verbergen, dit heeft geen effect op de tekening, maar de gegevens zijn nog steeds toegankelijk.
In een Excel-bestand bereidt u de namen van de variabelen in de tabel als volgt voor:
Ik heb een model voor je gemaakt met 2 variabelen, onderdeelnaam (3D-bestandsnaam) en functienaam, hier MEP
Dus in je tekening maak je een eenvoudige tabel, je plaatst deze in het formaat dat je wilt, en vervolgens kopieer en plak je de informatie uit de Excel-tabel in de SW-tabel.
De tabel werkt zoals in Excel, je kunt alle cellen in één keer kopiëren.

Kopiëren en plakken:

Daar ga je:

Het voordeel is dat de gegevens schoon en dynamisch zijn, maar dit vereist formaliseringswerk. Als iemand eenvoudiger heeft, ben ik geïnteresseerd