Froussel: Wat zijn de juiste opties? ^^
Ik heb alles al veranderd, er is geen nodig...
Hallo
In mijn voorbeeld weigert de afgevlakte pickup te werken als ik de rand (?) die door de opwindfunctie wordt gegenereerd als baan probeer te gebruiken.
Aan de andere kant werkt het door een (samengestelde) curve als traject te gebruiken, een curve die is gemaakt op de kenmerken van deze rand...
Wat is de vorm van het ontvoeringsgedeelte?
Hallo
Ik kan naar deze kant kijken, hoewel ik nog nooit een samengestelde curve heb gebruikt.
De doorsnede is een ovaal. 1,6 breed en waarvan de verste rand ook 1,6 van het midden is, dat zich op het punt van samenkomst met de lijn bevindt
Arrg! Maximale inspanning...!!
Het is " grappig " Solidworks weigert de scan als de baanschets direct op de cilinder begint (ik moest een kunstmatige vertrekoffset maken)
Deel 4.SLDPRT (1.4 MB)
het lijkt overeen te komen met wat ik nodig heb, maar ik kan het verhaal van de kunstmatige verschuiving niet vatten :s (vrijdag voor iedereen XD )
Mijn 3D-schets is een " conversie " van het resultaat van de scan, het is deze schets die ik als traject in de scan gebruik, als ik de schets laat zoals hij is, is de sweep niet gedaan, maar als ik mijn twee start- en eindlijnen buiten de cilinder verleng, wordt de sweep geaccepteerd...
(Ik denk dat Solidworks ook begrijpt dat het aan het eind van de dag vrijdag is... hij is waarschijnlijk moe.).
als ik het goed heb begrepen → 3D-schets -> de kronkelende plot heeft geselecteerd → de entiteiten om te zetten en de 2 starts uit te breiden? Want als dat klopt, werkt het voor mij
Ik breidde de uitgangspunten uit en creëerde aan het ene uiteinde een vlak om de schets van de te scannen vorm te modelleren.
Ik kan het niet aaaarrrrgggg nou ik doe het maandag weer met een uitgerust hoofd.
Allereerst bedankt aan iedereen tot nu toe^^
Hallo.
Sorry voor mijn ietwat " bootachtige " vraag... Maar hoe dik is jouw stuk?
Hallo
Maclane: Dus, ik heb je methode verschillende keren geprobeerd, maar ik kan niet begrijpen waarom, als ik het wil toepassen, het niet werkt. Elke keer krijg ik de melding " de scanbewerking is niet voltooid."
Coin37coin: dus het onderdeel is 6,5 mm dik voor een materiaalafname van 1,6 mm, dus ik ben normaal gesproken breed
Normaal gesproken wel. Het is dan een trompe l'oeil effect
Het is oké dat het me is gelukt \o/
In feite kwam het duidelijk door het feit dat ik in mijn opwindfunctie een spie gebruikte...
Dus ik gebruikte de methode van Maclane, maar hield de 3D-schets in de " lijn " -modus en niet de spline voor de materiaalverwijderingsgids en het was klaar.
Ik merk dus op dat je bij complexere functies splines moet vermijden...
Veel dank aan iedereen en vooral aan Maclane die me de klik liet hebben
… pfff dit alles daarvoor!!
Blij dat het je gelukt is om de oplossing te vinden.
Persoonlijk dacht ik niet aan splines om de goede reden dat ... Ik vermijd ze als de pest (en Covid, in mindere mate). Het toont alleen maar aan dat we maandag duidelijkere ideeën hebben.
Zoals je zegt, dit alles voor die grote dank in ieder geval
Hallo
Ik heb net de test gedaan onder SW2019 en ik heb geen enkel probleem, let gewoon op de oriëntatie van het beperkte " ovaal " naar het midden van de cilinder. wat niet het geval moet zijn geweest op de Maclane-opname waar we de in- en uitgang met een andere oriëntatie zien. Het is ook niet nodig om een gespreide start te maken.
Ik zal je deze versie plaatsen als je wilt vergelijken. Vanaf 2019 moet iedereen open kunnen
VERWIJDERING VAN HET VERWARMINGSCIRCUIT. SLDPRT (1.0 MB)
heel erg bedankt, ik zal er eens naar kijken