Solidworks: "Fout bij het starten van een servertoepassing"

Hoi allemaal

Toen ik een familie van onderdelen wilde invoegen, kreeg ik de melding "Fout bij het starten van een servertoepassing".

Weet je waar dit vandaan kan komen?

erreur-solid.jpg

Hallo

Controleer of u de Microsoft KB-3072630 van Windows Update hebt geïnstalleerd, zoals deze:

1. Als u Windows Update wilt openen, klikt u op de knop StartImage du bouton Démarrer . Typ in het zoekvak Update en klik vervolgens in de lijst met resultaten op Windows Update.

2. Klik in het linkerdeelvenster op Updategeschiedenis weergeven.

Als dit het geval is, moet u het verwijderen door deze tutorial te volgen:

http://www.mycadblog.fr/problemes-solidworks-rencontres-apres-la-mise-a-jour-de-microsoft/

Als het niet werkt, kunt u de SolidWorks-instellingen resetten (die u later kunt herstellen) om te bepalen of het afkomstig is van de werkstationconfiguratie:

http://www.lynkoa.com/tutos/3d/reinitialiser-les-parametres-solidworks

Toe te passen procedure:

"Meestal verschijnen OLE-problemen in SolidWorks bij het werken met Microsoft Excel, de onderstaande principes kunnen worden toegepast op andere OLE-serverobjecten.

Op Excel gebaseerde stuklijsten werken via het OLE-serverproces dat is ingebouwd in het Windows-besturingssysteem.

Als uitgangspunt is het vaak nuttig om te diagnosticeren of dit probleem onafhankelijk van SolidWorks kan worden gereproduceerd.

1) Maak een Wordpad-document (Start > Programs > Accessories; niet Microsoft Word) en sluit een Excel-spreadsheet in als een OLE
2) Open Wordpad, dubbelklik op de Excel-spreadsheet om Excel te openen en klik weg om Excel te sluiten
3) Open een nieuw document in Word-blok
4) Open het testWordpad-document en herhaal vanaf stap 2.

Wordpad gebruikt hetzelfde OLE-clientproces als dat door SolidWorks wordt gebruikt. U moet het nieuwe document openen om Wordpad te dwingen het Excel-actieve proces te sluiten, wat SolidWorks doet wanneer een OLE-object niet wordt bewerkt, het extra geheugen dat nodig is om het OLE-object open te houden, is waarschijnlijker van invloed op een SolidWorks-gebruiker dan op een gebruiker van Wordpad.

Waar moet je op letten.

Gebruik "Taakbeheer" om de lopende processen te bekijken. Bij het bewerken zal het Excel-object "Excel" een actief proces zijn, maar niet vermeld in de lopende taken. Als het niet nodig is, moet het proces worden voltooid (Wordpad opent het nieuwe document, klik weg in SolidWorks). Als Excel een lopend proces blijft, wordt het niet goed afgesloten. Meestal verschijnt de tweede keer dat u de OLE-server opent, de melding "Kan servertoepassing niet starten"

Een tweede test is om Excel te openen en vervolgens de testworkflow uit te proberen.

Diagnose
Als de eerste keer dat de servertoepassing niet kan worden gestart, wordt geretourneerd als het bestand is geopend, probeert u Excel te openen en probeert u vervolgens de OLE te openen. Als dit het geval is, is de registratie van de OLE-server niet correct en moet Microsoft Office opnieuw worden geïnstalleerd. Als opnieuw opstarten wordt geactiveerd, moet u het opnieuw opstarten respecteren en ervoor zorgen dat de gebruiker die de installatie uitvoert, zich opnieuw aanmeldt op de computer met de media die zijn gebruikt om Microsoft Office te installeren, beschikbaar is op het station.

Als de waarschuwing 'Kan servertoepassing niet starten' wordt weergegeven wanneer een bestand voor de tweede keer wordt geopend, wordt het probleem meestal veroorzaakt door een Excel-proces dat actief blijft. In dit geval wordt Excel niet afgesloten. Schakel alle Excel-invoegtoepassingen uit en schakel alle bestanden uit die in de map XLStart zijn gegenereerd (voor Excel 2003 gaat u naar Extra -> Opties -> Algemeen -> Open bij het opstarten alle bestanden in; voor Excel 2007 gaat u naar Office-knop -> Excel-opties -> Vertrouwenscentrum -> Instellingen van het Vertrouwenscentrum -> Vertrouwde locaties).

Opmerking: bestanden kunnen opnieuw worden gegenereerd in de XLStart-map en het bronprogramma moet mogelijk worden verwijderd.

Voor mij werkte het.

Hallo 

Ik krijg dezelfde foutmelding bij het openen van een plan met een Excel-spreadsheet. Van de vijf stations op kantoor doet alleen de mijne dat.

Bij het openen van het document verschijnt de spreadsheet niet, door erop te klikken zie ik het overzicht, door te dubbelklikken krijg ik de foutmelding. 

Ik heb de voorgestelde oplossingen geprobeerd, maar niets hielp. 

Zijn er andere oplossingen? 

Bij voorbaat dank

1 like

Hallo, zodat mensen je vraag kunnen zien, raad ik je aan om een andere vraag op het forum te openen, onafhankelijk van deze. Maak ook van de gelegenheid gebruik om het jaar van Solidworks te specificeren, evenals zijn Sp. Dank u

Vriendelijke groeten. 

capture.jpg
1 like