Solidworks is traag

Hallo

Mijn solidworks is heel, heel, heel traag op mijn assemblages met veel onderdelen,
Het bestand waar ik momenteel aan werk is bijvoorbeeld 55 MB, wat me niet veel lijkt, maar het loopt veel vertraging op

Was er een oplossing om solidworks een boost te geven?

Bij voorbaat dank

Een heel breed onderwerp!
Wat is een zware assemblage met veel stressdelen of een assemblage met een paar zeer complexe onderdelen?
Begin met het uitvoeren van een functioneringsgesprek en plaats indien mogelijk het resultaat.
Dan kan het afkomstig zijn van een niet-efficiënt netwerk, van de assemblage zelf van de onderdelen die in de assemblage zitten (oppervlak met veel vlak...) van slechte SW-configuraties...

4 likes

Het is een samenstel van vele eenvoudige onderdelen

Hier is het evaluatierapport van het dossier:

Netwerkreferenties 6489 van de 6489 referenties zijn gevonden via een netwerkverbinding

Grote assemblage-instellingen Het totale aantal opgeloste componenten in deze assemblage is 2668, de drempel voor complexe assemblage is 500 componenten. Complexe assemblage-instellingen zijn ingeschakeld.

Totaal aantal componenten in scène 10 t 700m² - Assemblage 9272
Deel onderdelen: 9129
Unieke onderdelenbestanden: 149
Unieke muntconfiguraties: 145
Aantal organen: 53087
Onderdelen voor subassemblage: 143
Unieke configuraties voor subassemblages: 35
Unieke subassemblage bestanden: 30
Opgeloste documenten: 1
Aantal componenten van het eerste niveau: 11
Opgeloste componenten: 0
Lichtgewicht componenten: 6604
Grafische kaart: 0
Verwijderde componenten: 2668
Verborgen componenten: 10
Virtuele componenten: 0
Envelop componenten: 0
Maximale diepte: 4
Totaal beoordeelde spanningen: 3
Beperkingen op het eerste niveau: 26
Flexibele beperkingen voor subassemblages: 0

Post + een screenshot, het is duidelijker.
Waar ik naar wil kijken is of een of meer onderdelen problemen veroorzaken of dat het de assemblage in het algemeen is die te zwaar is voor jouw configuratie. (daar alleen de statistieken) Ik heb het hele rapport nodig.
Geef ons uw configuratie (processor, grafische kaart...) ook via bijvoorbeeld Solidworks RX-diagnose.

1 like

Dit zijn de elementen:

image

Kijk om te beginnen naar deze motor en de onderstaande regel (+ 5 miljoen!):

Veel te veel grafische driehoeken die je inderdaad maximaal moeten laten roeien.
Een open ruimte-oplossing en vereenvoudiging ervan.
Als motor met vinnen een volume maakt dat de vinnen omvat zonder het ontwerp te verstoren en gedeeltelijk wordt geëxporteerd.
Vervang dan het deel dat te zwaar is door het nieuwe vereenvoudigde deel (vereenvoudiging ook mogelijk via defeature als recente SW-versie in 2020 niet geweldig is)
Het doel van deze analyse is om de langzaamste elementen te tonen.)
Op het niveau van het onderstation, zodra de zware delen zijn vereenvoudigd, zou het veel beter moeten werken, de configuratie van het onderstation lijkt goed.

Een ander ding, het verbergen van al je schetsen, plan en oorsprong in elk onderdeel en montage zorgt ervoor dat SW minder spullen zo sneller te openen zijn.
Uiterlijke afbeeldingen moeten indien mogelijk worden vermeden (+ zwaar).

4 likes

Bedankt voor de hulp, ik zal al je advies proberen :grinning:

Hallo
Hoe weet je het aantal gezichten op SW?
Bedankt