Om met drie mensen aan hetzelfde bestand te werken terwijl we thuis werken, hebben we Dropbox geprobeerd.
Het is relatief praktisch omdat we alle bestanden lokaal op onze computers hebben staan. De synchronisatie is bijna onmiddellijk.
Maar er is echter een groot probleem : dropbox synchroniseert verborgen bestanden niet.
Voorbeeld:
test. SLDPRT
~$essai. SLDPRT
het bestand ~$essai . SLDPRT synchroniseert niet, dus gebruiker B ziet niet dat gebruiker A eraan werkt. Het is dus erg pijnlijk omdat je echt aan losse onderdelen moet werken. En er is een groot risico dat het werk van een collega wordt verpletterd .
Vraag:
Ik probeerde SYNC.COM: zelfde probleem.
Kent u een service (zoals Dropbox) die een volledige map synchroniseert tussen verschillende externe computers? Verborgen bestanden inbegrepen?
Bedankt voor je antwoord, maar ik wil niet ingaan op de zwaarte van een PLM.
Ik heb getest:
DROP BOX: Synchroniseert geen tijdelijke bestanden ~$essai. SLDPRT
SYNC.COM: IDEM
OP DE RIT: IDEM
Om uiteindelijk te vinden:
www.goodsync.com
30 euro per jaar voor 5 PC's.
Het kan volledig worden geconfigureerd (verborgen bestanden, tijdelijke bestanden, lege mappen, ..., ...). We moeten dus onze handen een beetje vuil maken.
Net als dropbox, kunt u uw lokale map UPLOADEN van uw pc naar de cloud.
En een verandering in de cloud brengt de wijziging terug naar alle aangesloten pc's.
Voorlopig heb ik het blanco getest, zonder aan een project te werken.
Voorlopig zijn we tevreden met DROPBOX door aan afzonderlijke delen van het project te werken.
Binnenkort gaan we testen in reële omstandigheden door op dezelfde sets te werken. Het maakt ons wel een beetje bang...
Hallo Ik heb getest: Dropbox; GrabCAD-werkbank; Teams. Ik vond GrabCAD Workbench leuk, maar net als dropbox zijn deze apps niet intern gevalideerd. Teams doet het werk met de lokale synchronisatie van de bijbehorende SharePoint-bibliotheek (wij beheren gebruikersrechten op deze bibliotheek. Het enige nadeel is dat Teams perfect werkt met bestanden (Office), maar voor de CAD moet de in- en uitcheckbewerking handmatig worden gedaan met het risico het werk van collega's te overschrijven, daarna, aangezien de bibliotheek is voorzien van versiebeheer, is er weinig risico op verlies.
Hoi allemaal Ik heb zojuist GoodSync (GS) getest om bestanden tussen mijn pc en Google Drive te synchroniseren. Op papier ziet het er geweldig uit.
Helaas heb ik niet de indruk dat het werkt zoals we zouden willen. Als ik in Windows Verkenner een bestand op alleen-lezen zet, ziet GS geen verschil. dus het kan niet beter werken in SolidWorks. Het probleem komt waarschijnlijk voort uit het feit dat het kopiëren niet kan worden gedaan omdat het niet hetzelfde bestandsbeheersysteem is tussen Windows en Google Drive. De onderstaande opties kunnen niet worden aangevinkt (ze blijven in ieder geval niet onaangevinkt).
Als iemand een manier vindt om het te doen, ben ik er helemaal voor. Bedankt
Ik begrijp niet waarom u het "alleen-lezen" attribuut controleert.
In de voorbeelden die ik aan het begin van mijn post gaf:
test. SLDPRT
-> dit bestand wordt niet alleen-lezen als je het testonderdeel opent.
~$essai. SLDPRT
-> dit bestand wordt niet alleen-lezen als je het testonderdeel opent. Aan de andere kant zit het in een "verborgen" attribuut. En dit attribuut is goed bewaard gebleven in de propagatie tussen mijn PC2, PC3, ...
Wat is uw probleem met "alleen-lezen" en solidworks-bestanden?
Ok, de fout ben ik. Dus als ik het goed begrijp, het feit dat een bestand probeert. SLDPRT, ofwel "alleen-lezen" of beschrijfbaar in SW, gaat door het ~$essai bestand. SLDPRT Echter, in welke directory is dit ~$essai bestand gemaakt. SLDPRT? Ik kan het niet vinden in dezelfde map als mijn proefbestand . SLDPRT, hoewel ik vroeg om de verborgen bestanden in Windows Verkenner te tonen.
In dezelfde directory maakt solidworks een ~$essai deel aan. SLDPRT (wat een verborgen bestand is)
(wanneer u ~$essai. bewerkt. SLDPRT met een teksteditor, er is alleen de naam van de "Windows-gebruiker" die het bestand in het bestand heeft geopend. Ik denk dat het dankzij dit bestand is dat een andere solidworks (van een andere gebruiker, op een andere pc, die dezelfde bestandstest opent. SLDPRT) realiseert zich dat het bestand al is geopend door een andere gebruiker.
Vandaar het idee om een synchronisatie te willen van alles in de map, inclusief de ~$ bestanden
Wanneer ik mijn proefbestand open. SLDPRT, die op mijn bureaublad staat, SW maakt zijn duplicaat ~$essai. SLDPRT Nu open ik ditzelfde bestand vanuit een C:\CAO\ directory en ik heb dit ~$essai niet meer. SLDPRT
Ik kom ook uit de Loire. In welke regio bevindt u zich? Ik werk nu twee jaar vanuit huis en ik ben geïnteresseerd in verschillende oplossingen voor het delen van bestanden en samenwerking om te evolueren.
Enig idee waarom er geen systematische creatie van verborgen bestanden ~$...? Dit zou wel eens de oplossing kunnen zijn voor het online delen van bestanden.
Er gaat niets boven telewerken als je te horen krijgt: "carte blanche, doe het"!
Voor mij onder w10 zijn de tijdelijke bestanden nog steeds gemaakt, maar standaard verborgen lijkt het mij. Om ze weer te geven, moet je spelen met de opties "verborgen bestanden weergeven".
Ik zeg dit allemaal uit mijn hoofd zonder het bewijs voor me te hebben!