Kunnen Solidworks en Solidworks PDM werken zonder Office?

Hallo, om een onduidelijke IT-reden zullen sommige van onze CAD-stations Office worden gedeactiveerd. Welke functies van solidworks en PDM zullen onmogelijk te gebruiken zijn?

Hallo

Zeer goede vraag, maar al alles wat deel uitmaakt van familie via excel lijkt mij het meest logisch.

Dat zijn allemaal custom properties, want in mijn geval  wordt de lijst met keuzes ook via excel gemaakt.

2 likes

De aanwezigheid van Office is een van de voorwaarden voor het gebruik van SW...

3 likes

Heel Fuz3D:

Het gebruik van Solidworks zonder Excel lijkt me in ieder geval moeilijk, zo niet onmogelijk.

Uit het hoofd moet solidworks ergens de vereisten van een SW-installatie geven

PDM zal binnenkort slechter zijn aangezien je binnenkort een SQL-licentie van microsoft moet kopen omdat Sw het niet meer van de software zal voorzien (maar vreemd genoeg gaan de kosten van PDM niet omlaag voor klanten: het is nog steeds zoveel marge in + ....)

3 likes

Hallo

We zitten op office 365, we hadden moeite om toegang te krijgen tot  het kantoorplatform, Soliworks was op dat moment niet meer stabiel.

Veel foutmeldingen van soliworks.

Familiekamer onmogelijk te openen

Onstabiele solidworks-montage.

Cdlt

2 likes

We moeten dus terug naar klassieke licenties.

Interessante feedback.
We zijn bezig met de migratie naar 365, het belooft een geweldige tijd te worden!

Ja, ik had verschillende feedbacks op 365 en SW

Het is echt niet optimaal ;-(

@+

1 like

Hallo
Ik bevestig ook dat 365 en SW niet mengen,
Het is beter om een standaardlicentie te hebben, zelfs een oude.

@gt22 , @ Pierre S en de anderen: Kunt u de versies van SW die werden gebruikt?

@stefbeno

als ik het goed begreep alle SW versies

@+

Ik geef een antwoord dat ik elders heb gepost:

Blijkbaar zijn er 2 soorten Office 365:
- een die alleen online is (Apps-versie);
- een die op de machine is geïnstalleerd.
En voor SW is het de tweede die nodig is, wetende dat het natuurlijk niet dezelfde prijs is.