SolidWorks en VMware Fusion

Hallo

We hebben een klant met een Macbook Pro (15,6''/Core i7/16GB/Iris Pro 1,5GB/1TB SSD) die SolidWorks nodig heeft. We hebben gezien dat SolidWorks een VMware-partner is, een softwareoplossing die we gewend zijn te gebruiken. Aangezien SolidWorks Windows nodig heeft, zouden we VMware Fusion 8 kunnen aanbieden in combinatie met Windows 7 Pro 64-bit.

Onze vraag is, is dit een goede oplossing ? Zal SolidWorks goed werken met deze configuratie ? Volgens de onderstaande link wel, maar ik zou graag bevestiging willen. Heeft iemand van jullie deze oplossing al geprobeerd?

http://www.solidworks.fr/sw/products/details.htm?productID=3992

Bij voorbaat dank voor uw hulp.

Vriendelijke groeten.

1 like

Hallo

Gezien de releasedatum van de onderstaande video's werkt het al een paar jaar, dus er is geen reden waarom dit niet meer het geval zou zijn:

https://www.google.fr/#q=solidworks+mac+vmware&tbm=vid

Misschien kun je de auteurs van de video's vragen hoe ze zich voelen?

1 like

Dus een Macbook pro-gebruiker zijn

Nee, geen software van dit type die meer problemen veroorzaakt dan wat dan ook.

Dus gebruikte ik Bootcamp om een Windows-partitie te maken en installeerde deze op de speciale partitie.

Daarnaast is er wat functionaliteit verhoogd op het niveau van de swapping onder El captain (laatste Apple OS)

Dela SolidWorks zal met alle functies voor hem draaien.

Het probleem is niet de processor (multicor en slechts één nodig voor solidworks) maar de grafische kaart die oververhit zal raken vanwege een dubbel beheerdefect in OSX en WMware.

Parallele desktop zou efficiënter zijn bij dit soort problemen

Daarna komt natuurlijk het type Macbook om de hoek kijken

3 likes

Ik vergat dat er op mac een edrawing-versie is, dus voor het eenvoudige consult is het voldoende

1 like

Ja, je zou de voorkeur moeten geven aan BootCamp.

Daarna moeten we ons iets meer vertellen over het gewenste gebruik: bestandsgrootte, meest gebruikte functies, incidenteel gebruik of niet...

Inderdaad, ik dacht ook aan Bootcamp. Het heeft het voordeel dat het minder zwaar is, maar hij zal niet tegelijkertijd van zijn Mac-applicaties kunnen genieten...

Ik weet niet precies waar hij SolidWorks voor gaat gebruiken, maar ik weet wel dat het over intensieve periodes van 2 tot 3 weken zal zijn, en dan zal hij het een maand niet gebruiken. In feite zal het regelmatig zijn, maar alleen in bepaalde periodes.

Ik ben niet beperkt tot het gebruik van Parallel Desktop, het is gewoon dat we meer gewend zijn aan VMware.

Nou, ik zou zeggen dat hij Quick Boot op zijn Mac installeert, om snel over te schakelen naar Windows, dat hij zijn e-mails raadpleegt in webmail, en dan zal hij toch Office en Adobe Reader moeten installeren om te werken.

Het grote voordeel van de mac is voor de mail, het internet, de netwerkverbinding en vooral voor de graphics en het geluid.

Daarna zal het niet beter zijn op Mac dan op pc. Want door bootcamp te gebruiken, verandert het je mac in een pc.