SolidWorks en Windows 8

Hallo

Wie gebruikt SolidWorks met Windows 8?

Werkt alles correct (onderdeelfamilie, plaatwerkparameter, ...)?

Bij voorbaat dank

@+

Hallo, ik ken mensen die op Windows 8 zitten.

Waar loop je precies tegenaan?

Hallo

Niet gebruikt hier, maar hier zijn enkele feedback:

https://forum.solidworks.com/message/323892#323892

1 like

Hallo

Geen probleem want nog niet geïnstalleerd, maar ik stap binnenkort over naar Windows 8 en ik wilde weten of alles in orde was of niet?

@+

1 like

Goedenavond

In SW2014 geen zorgen, daarentegen 2013 een ramp 

het ergste van alles met Windows 8.1-update

en dan heb ik het nog niet eens over de rommel tussen het touchscreen en de muis waarbij alles op een andere manier moet worden ingericht

Resultaat-----> een Win7 Pro 

2 likes

Als we de aanraakfuncties buiten beschouwing laten, weet ik niet zeker of er nog steeds veel "werkstations" met aanraakschermen zijn... Windows 8 wordt alleen ondersteund vanaf SolidWorks 2013...

Maar Windows 8.1 ondersteunt SolidWorks 2013 niet... Sterker nog, als je Windows 8.1 gebruikt, heb je SolidWorks 2014 SP1 nodig.

Wat de functies betreft, ben ik niet op de hoogte van problemen die specifiek zijn voor deze besturingssystemen.

Voor degenen die nostalgisch zijn naar de Windows-desktop, is het mogelijk om Windows 8 identiek te gebruiken aan Windows 7 en zelfs om invoegtoepassingen te installeren om een "klassiek" startmenu zoals "Classic Shell" te vinden

3 likes

@Fab gebruik ik IIyama Prolite T2252 of T2452 schermen (dat is wat ik op mijn machines installeer, dus... goede prijs)

Ik heb een pluspunt voor classicshell die beter is dan startbutton, maar de oorzaak van het probleem blijft dat Win8.1 grote problemen veroorzaakt met solidworks 2013.

Anders draait SW2013 SP5 erg goed op Win8 met metro uitgeschakeld (classicshell)

2 likes

Tussen Metro en het touchscreen is Microsoft erg ver gegaan voor vrije tijd, maar ik heb de indruk dat de "pro" -kant hen een beetje is ontgaan...

2 likes

Hallo

Nog niet geïnstalleerd bij ons, maar blijkbaar werkt het:

Bijgevoegde bestanden bekijken

Cdt

Eric

sw2014.jpg
1 like

@frepo ja, maar slechts 64 bit en we hebben het over win 8, niet 8.1

1 like

Hallo

Ik heb Windows 8.1 en solidworks 2014 SP0, geen zorgen.