Solidworks Explorer opent onderdeel direct

Hallo

Ik wil een kamer direct in SW Explorer openen zonder elke keer terug te hoeven gaan naar het pad, "werkstation" en dan ... enz., zeer arbeidsintensief.

Als u met de rechtermuisknop op het bestand "openen met SW Explorer" klikt, wordt niet het bestand geopend, maar alleen het uitvoerbare bestand...

Een eerdere discussie uit 2015 "http://www.lynkoa.com/forum/solidworks/solidworks-explorer-repertoire-d-ouverture", maar het lijkt geen echte verbetering te hebben gehad.

Heeft iemand een voorsprong, wetende dat ik geen PDM heb en dat ik in SW-2017 ben?

Bedankt.

A+

Hallo

" Rechtsklikken op het bestand "openen met SW Explorer" opent niet het bestand maar alleen het uitvoerbare bestand... ", in feite start de functie "openen met" het uitvoerbare bestand "Solidworksexplorer.exe" alleen wanneer het zou moeten kunnen beginnen met een argument, in dit geval de volledige naam van het geselecteerde bestand. Ik weet niet of solidworksexplorer argumenten accepteert en zo ja, welke. De bal ligt dus in het kamp van Dassault Systèmes.

Vriendelijke groeten

2 likes

Bedankt d.roger voor het antwoord. Dit is erg handig.

Het onderwerp duikt nieuwsgierig weer op, maar als herve.marchal is in het gebied

Ik vertel hem dat ik iets stoms doe om de kamer direct te openen.

Ik start direct vanuit de Windows-bestandsbeheerder. Want als ik aan een project bezig ben, maak ik een specifieke map en submap aan. Dus terwijl ik aan het project bezig ben, open ik de map of s/s-map opnieuw met behulp van snelkoppelingen die op het Windows-bureaublad zijn gemaakt. Eenmaal in het bestandsbeheer hoeft u alleen maar te dubbelklikken op het onderdeel en de SW-launcher zal het onderdeel direct laden.

Dit doe  ik de hele dag door als de onderdelen niet in de recente geschiedenis staan.

Geen PDM hebben, als er een eenvoudigere methode is dan degene die ik gebruik, aarzel dan niet om me ervan te laten genieten :-)

1 like