Je moet een schot buiten de kegel maken. Schaaf met de juiste hoek, maak een schets van een enkel gat en maak het gat.
Maak vervolgens, uitgaande van de verticale as van de kegel, een cirkelvormige herhaling van de extrusie van het eerste gat. Het enige wat u hoeft te doen is 10 exemplaren van de gatfunctie in te voeren, allemaal automatisch 360° gespreid.
BEDANKT@ac cobra ;-) ;-) je hebt @jbpaulin verwend
PS: @ac cobra lijkt het mij dat de hoek van de gaten niet hetzelfde is als de hoek van de helling, maar dat verandert niets aan je uitstekende tutorial. ;-) Let op, ik geef de voorkeur aan jouw methode om het eerste gat te maken, het is eenvoudiger ;-) Ik merk dit op in een hoek van mijn neuronen. ;-)
Er is geen tussenfunctie nodig: we nemen de tovenaar om te boren, we klikken op het oppervlak van de kegel (we bevinden ons in de 3D-schetsmodus), we beperken het punt op een diametraal vlak van de kegel, we dimensioneren het volgens de behoefte, we valideren. Het gat zal normaal zijn voor de kegelgenerator Het enige wat je hoeft te doen is een klassieke cirkelvormige repetitie te doen.
Er is ook de mogelijkheid om, dankzij een 3D-schets, een volume (rond Ø10) te tekenen zonder het samen te voegen, en dit volume vervolgens af te trekken van het volume van de kegel.
Uw oplossing is erg snel, u hoeft het niet te doen Schumtz met een aanvullend plan
Ik wist niets van deze mogelijkheid om de boorassistent op een punt te gebruiken, ik geloofde nog steeds dat het alleen kon beginnen met een platte schets (dus een schets op een plan)