[SOLIDWORKS] Een niet-perfecte cirkel extruderen

Hallo

Ik gebruik SolidWorks om onderdelen te maken die 3D-geprint moeten worden.

Ik realiseerde me onlangs een probleem in solidworks wanneer ik een cirkelextrusie doe.

Deze extrusie maakt mij geen perfecte cilinder, maar creëert eigenlijk een polygogne zoals te zien is op de bijgevoegde afbeeldingen . 

Dus tussen deze fout plus de overschakeling naar STL die de volumes omzette in massa's driehoeken, eindig ik met "hoepels" die helemaal niet soepel zijn...

Ik wil deze fout op solidworks graag oplossen om mijn laatste onderdeel al te verbeteren. Heeft iemand een idee waarom het dit doet of een parameter om aan te passen om te verbeteren.

Bij voorbaat dank.

solidworks_premium_2019_sp3.0_-_piece1__2.jpg

Hallo

Uw mondstuk zal nog steeds in een rechte lijn bewegen, maar u kunt de lengte van de segmenten verminderen.

Zie in je exportinstellingen voor je STL wanneer je deze opslaat.

Zie bijlage.

Vriendelijke groeten.

Spectrum.

reduire_facettes_stl.png
4 likes

Hallo

Wat je op het scherm ziet, is niet wat je bij de printer krijgt.

Het aliasing-effect is een optische illusie van het scherm. Als je uitzoomt, zie je het polygooneffect niet meer. Aan de andere kant, als je veel inzoomt, zie je de polygonen steeds groter worden.

Ik stel voor dat je voor het Solidworks-display de oplossing probeert die wordt voorgesteld door @Pierre S (die ik groet)  

Dit doet niets af aan de relevante opmerking van @Spectrum, maar niet op hetzelfde moment in het proces. ;-)

Vriendelijke groeten

4 likes

Solidworks heeft niets te maken met het definiëren en trianguleren van uw onderdeel

Het is de instelling van uw printer die zo geavanceerd mogelijk moet zijn

Welke van + alles is, hangt af van de grootte van het onderdeel van het type printer 

@+

Zie o.a. deze link

https://www.imprimeren3d.net/optimiser-la-precision-et-la-tolerance-de-votre-imprimante-3d-13099/

4 likes

Hallo

Bedankt voor de antwoorden. Inderdaad, het is de definitie van SolidWorks die me heeft misleid.

De extrusie is erg goed als je de grafische kwaliteit verhoogt. 

De STL-export staat al op "fijn" op mijn solidworks. Ik gebruik ook de import pugin in Cura om de SolidWorks onderdelen direct te gebruiken.

1 like