Vandaag begin ik als een beginneling in Solidworks Floxpress... Ik ben niet van plan om ingewikkelde berekeningen of iets anders te doen, ik wil gewoon deze module ontdekken om te controleren of ik er iets aan kan hebben. (Ik werk in de HVAC-sector), dus ik probeerde een kanaal te maken en de module te testen!
Het probleem is dat ik niet echt begrijp waarom ik verschillende uitvoerparameters niet kan instellen? Als het niet mogelijk is om meerdere uitgangen of ingangen te definiëren, begrijp ik niet waar deze module voor is?? Als het alleen is om een lucht/water-snelheid te berekenen op basis van een debiet en een doorsnede, neem dan gewoon je rekenmachine :-/
Als het is om te begrijpen dat lucht sneller in een elleboog stroomt wanneer deze naar binnen wordt gezogen, is het gezond verstand ...
Bijgevoegd een screenshot van een pijp waarop ik twee uitgangen (schuine uitgangen) zou willen definiëren!
Ik heb inderdaad gezocht naar een aantal tutorials op het net, maar ik kon niets goeds vinden ...
@Lucas.Prieur De tutorial die je me de link gaf naar de Flow-simulatiemodule, ik had in de Floxpress-module gekeken, ik kon niets vinden over hoe ik twee uitgangen moest definiëren, ik vond het verrassend!
Helaas heb ik de Flowsimulation-module niet, maar het is waar dat wat wordt uitgelegd in de link naar de tutorial veel nuttiger voor mij zou zijn dan de simpele regenboog die FloXpress me geeft !!
Ik heb het gevoel dat ik stilsta bij een nogal nutteloze module (althans in mijn SW-versie) ...
het zou verstandig zijn geweest om een premium SW te nemen
Ik denk dat ik je al links over het onderwerp heb gegeven
of zie de SW supplementen in simulatie (niet gratis nee +)
Het probleem van het beheer van kanaaldoorsneden via debieten en drukvallen is een belangrijk element in alle studies van gasvormige vloeistof- of waterkrachtnetwerken
Na veel onderzoek is het in feite niet mogelijk om meerdere outputs op Floxpress te definiëren, het is in feite een module die een overzicht geeft van de soorten automatische animaties die Solidworks maakt... Alleen de Premium-versie biedt de mogelijkheid om volledig gebruik te maken van deze functies.
Floxpress lijkt echt een gimmick met geen ander nut dan "Class" te maken door een kleurrijke animatie te presenteren ;)
@Lucas in ieder geval bedankt voor de tutorials!
@gt22, ik denk niet dat je me ooit links over het onderwerp hebt gegeven, want het is echt de eerste keer dat ik deze module gebruik ;-). En voor alles wat te maken heeft met het berekenen van doorsneden in fct van debieten, PdC, snelheid... Er gaat niets boven een goede oude Xcel naar mijn smaak!!
Ik denk dat ik zal vragen om de Flow Simulation module te proberen om te zien wat er mee gedaan kan worden!!