SOLIDWORKS - Basiskaarten

Hallo

Ik heb mijn aangepaste .drwdot-bestand verwijderd. Het lukte me om het zonder problemen opnieuw te doen.

Het probleem is dat deze me eerder het paneel "Grootte/Formaten van de basiskaart" direct aanbood bij het maken van een nieuw m.e.p. document.

Hiermee kon ik mijn basemap (.slddrt) selecteren, A4, A3, A2, ...

Kortom, ik heb niet gevonden hoe ik het verzoek opnieuw kan activeren.

Heb je ideeën over hoe je een .drwdot-bestand kunt maken waarin je om het basemap-formaat vraagt?

Bedankt!!!

Hallo, daar is waarschijnlijk het antwoord hier:

http://www.eng-tips.com/viewthread.cfm?qid=120067

Of bekijk deze tutorial:

http://www.ddicad.com/blogs/techcenter/2012/06/01/how-to-make-drawings-prompt-for-a-sheet-format/

1 like

Zie deze link

http://help.solidworks.com/2013/french/SolidWorks/sldworks/HIDD_Options_External_Folders.htm?format=P

@+;-))

2 likes

Nou, uiteindelijk heb ik de originele van SW genomen ... Er was geen groot verschil met de mijne.

Bedankt gt22 voor de standaard paden. Het heeft me gered van het zoeken. Ik wacht om te zien of iemand het nog zou doen voordat ik dit bericht sluit.

++

1 like

In de tutorial die ik in mijn vorige antwoord aangaf, staat er:

"U kunt deze instelling inschakelen in Extra>Opties>Tekeningen, "Toon dialoogvenster voor bladopmaak bij het toevoegen van een nieuw blad."

Dus het is hier:

• Als het dialoogvenster Basiskaart weergeven bij het toevoegen van een nieuw blad in Opties Tool_Options_Standard.gifTekeningenniet is geselecteerd en de eigenschappen van het document Tekenbladen niet zijn ingesteld, wordt een nieuw blad toegevoegd met de indeling van het bestaande blad.

http://help.solidworks.com/2014/french/SolidWorks/sldworks/c_multiple_drawing_sheets.htm

2 likes

Om uw basiskaarten te kunnen kiezen bij het maken van een nieuw plan, moet u naar extra -> optie -> Bestandslocatie  -> documentsjabloon -> toevoegen en vervolgens uw map zoeken waar uw basiskaarten zijn opgeslagen

Aan de andere kant, om uw basiskaart te kunnen wijzigen nadat deze is gemaakt (via eigenschappen enz.), moet u naar de optie -> -> Standaardsjablonen -> Lay-outs -> de "... " en selecteer de map waarin uw basiskaarten zijn opgeslagen

1 like

Door op standaardformaat te klikken? Werkt het niet?

Bedankt voor je antwoorden, maar helaas is het geen antwoord op mijn probleem.

Mijn doel is dat wanneer ik een nieuwe tekening maak: Bestand>Nieuw>Tekening (.drwdot), Solidworks automatisch het venster zou moeten openen zodat ik mijn basiskaart (.slddrt) kan kiezen.

Ik wil niet dat het me opent op een standaard achtergrondkaart (bijv. een A3-formaat).

Het SW-basisbestand doet het echter correct. Dus ik heb het gekopieerd.

Helaas heb ik sindsdien een tweede probleem... deze zet me standaard in de projectie van de VS.

De projectie is niet afhankelijk van de basiskaarten (.slddrt), maar van de modellen (.drwdot). 

Ik moet dus een plansjabloon maken dat, wanneer ik het start, automatisch het venster opent waarin ik mijn basiskaart kan kiezen. En dan zet ik mezelf standaard in Europa-projectie....

Dat is mijn doel... Ik heb veel forums over dit onderwerp gezien, maar niemand heeft het over een sjabloon die automatisch het venster Outline Format start....

Het is aan jou om het juiste achtergrondplan voor jou na te bootsen

in X-formaat en declareer ze als de standaard basiskaart

Welke van + is via dit model, het kan en moet interactief zijn via de gepersonaliseerde eigenschappen van uw onderdeel(en), geef in Auto de ontwerper, de datum, het materiaal, enz. aan......

@+ :-))

1 like

Om dit soort problemen te voorkomen, heb ik voor mij alle achtergrondplannen in de 2 formaten opgeslagen.

Ik heb dit gedaan omdat ik hetzelfde onderdeel voor 2 tot 3 verschillende bedrijven kan hebben (het is net als voor de masters (renault, opel etc...)

Dus in plaats van alles opnieuw te typen, heb ik vergelijkbare basiskaarten en plansjablonen gemaakt waarmee je voor het ene bedrijf kunt maken en, indien nodig, via de eigenschap van het blad kunt wijzigen zonder de afmetingen te verliezen en de eigenschap op te slaan voor een ander. 

De achtergronden zijn toen het nog super praktisch was als je een nieuw vel maakt

2 likes

Oh zeg, ik denk dat ik een deel van het probleem heb begrepen.

Wanneer u een bestand > opent, klikt u in plaats van op het achtergrondkaartpictogram op het pictogram "geavanceerd" helemaal onderaan. Je hebt dan de hele tijd de keuze in wat je kiest (hier ben je in de "beginner" modus denk ik)

2 likes

Goed gezien @coin37coin, persoonlijk had ik niet eens aan deze mogelijkheid gedacht

2 likes

Dank u voor uw hulp. Sorry als ik het verkeerd begrijp. Ik zal proberen mijn probleem anders te formuleren:

Als ik SW open, doe ik File > Nieuw: nu ben ik in de geavanceerde modus en heb ik mijn aangepaste modellen (onderdeel, assemblage, tekening):

Ik klik op Tekenen. Solidworks opent een nieuw venster voor mij door mij de keuze van de basiskaart aan te bieden:

Hier is alles in orde, want ik kan mijn achtergrond kiezen zoals ik wil. Het enige wat je hoeft te doen is tekenen... behalve het probleem dat ik standaard ben in de Amerikaanse projectie. Dus ik klik met de rechtermuisknop op > woning en ik verander naar Europa.

Dus ik zeg tegen mezelf (uit luiheid): "Waarom maak je geen plansjabloon met de standaard Europa-projectie?! " 

Dus ik zou graag hetzelfde willen doen als eerder beschreven zonder de achtergrondeigenschappen handmatig te hoeven wijzigen. Ik heb het geprobeerd, maar tot nu toe tevergeefs...

Ik weet hoe ik plansjablonen moet maken (.drwdot), ik weet ook hoe ik basiskaarten moet maken (.slddrt), ik weet hoe ik de VS/Europa-projectie moet veranderen. Ik weet hoe ik naar de opties moet gaan en de standaardpaden moet aangeven. Dat alles, geen zorgen.

Het punt is dat ik niet weet hoe ik een plansjabloon moet maken dat, wanneer ik een nieuwe maak, me AUTOMATISCH vraagt welk achtergrondplan ik wil gebruiken. 

Ik hoop dat ik duidelijk genoeg ben. Dank u voor uw tijd voor mijn bezorgdheid:p

Voor mij opent het een model van de standaard sw doc die in de VS en vervolgens gelijmd een laag van de achtergrond plan.

Zoek het standaardmodel en wijzig het van de VS naar Europa.

Ik ben dus helemaal niet verrast en daarom ben ik een andere methode gaan volgen.

Ik merk dat je 2 cartridge-tabbladen en klantcartridges hebt. Is er geen mix tussen dit alles?

1 like

Het is misschien stom wat ik ga zeggen, maar als je je achtergrondkaart opslaat nadat je van de VS naar Europa bent gegaan in .drwot, verandert er dan niets?

Want dan zou je een A3 USA en een A3 Europe (of andere formaten) kunnen maken en zo kunnen kiezen wat je het leukst vindt

2 likes

@Gerald: Het punt is, zodra ik een sjabloon opsla in .drwdot met een basemap, vraagt SW me niet meer standaard welke basemap ik wil gebruiken. wanneer ik een nieuw document maak.

Voorbeeld: Ik open een model van een lid van het Europees Parlement. SW vraagt me welke fdp ik wil. Ik kies voor een A3. Mijn tekening wordt weergegeven met een A3 fdp met Amerikaanse projectie. Ik verander het in Europa. Dan sla ik het op als... in .drwdot in de map van mijn modellen. Ik sluit alles en ik maak een nieuw document met mijn nieuwe sjabloon. En toen... het biedt me niet langer de mogelijkheid om te kiezen welke achtergrond ik wil...  

Voor mijn clientcartridges zijn dit slechts snelkoppelingen naar MEP met vooraf gedefinieerde fdp.

@coin37coin: Ik heb het geprobeerd. De projectie lijkt geen verband te houden met de fdp maar met het model. Ik denk dat ik meerdere sjablonen ga maken met verschillende formaten. Ik zal mijn fdp bewaren in geval van wijzigingen tijdens de tekenfase of om een nieuw blad te maken. Zoals Gerald eerder bepleitte. 

Ik denk niet dat SW ons de keuze laat om dit soort modellen te maken. Ik neem contact met ze op.

Ik laat de post open voor andere suggesties. Dank u voor uw hulp.

1 like

Zoals je zegt:

Ik open een soort MEP-model. SW vraagt me welke fdp ik wil. Ik kies voor een A3. Mijn tekening wordt weergegeven met een A3 fdp met Amerikaanse projectie. Ik verander het in Europa. Dan sla ik het op als... in .drwdot

Het is niet in .drwdot dat je het moet registreren, maar op de achtergrond .slddrt

De drwdot is wanneer je al een MeP hebt die je wilt wijzigen

Plansjablonen (.drwdot) die u aanroept op grootte/formaat

Basiskaarten (.slddrt)  voor nieuwe documenten

2 likes

Ik heb mijn probleem opgelost! Door perpervatie, vinden we. Uitleg.

Ter herinnering: ik had een enkel standaardsjabloon dat mijn basiskaarten van verschillende formaten (A0 tot A4) aanriep.
Toen ik een nieuw tekensjabloon (.drwdot) opende, vroeg SW me automatisch wat het basemap-formaat (.slddrt) was dat ik wilde.
Het probleem was dat toen de keuze eenmaal was gemaakt, ik in de Amerikaanse projectie zat en ik deze handmatig moest wijzigen.
Dus ik wilde een standaardmodel opnieuw maken.... het SW-probleem biedt niet langer automatisch de keuze van het formaat bij het maken van het .drwdot-sjabloon...

Hier is de procedure voor het maken van een klassieke sjabloon/basiskaart:
- Open een nieuw tekendocument ( In de geavanceerde modus: Bestand>Nieuw>Tekening)
- Wijzig indien nodig
- Om het vervolgens op te slaan als een bestand>Opslaan als... en kies het formaat ".drwdot" of als basiskaart Bestand> de basiskaart opslaan...
Dus dat is de procedure die iedereen kent. Klassiek.

Behoud van de procedure voor het maken van een model met verzoek om de basiskaart te gebruiken:
- Open een nieuw tekendocument ( In de geavanceerde modus: Bestand>Nieuw>Tekening)
- Klik op het tabblad Bladnaam (linksonder) met de rechtermuis>Delete
- Op het nieuwe tabblad Rechtsklikken > Eigendom
- Wijzig in het eigenschappenvenster alleen de bladnaam, schaal, projectie en labels als dat nodig is. De volgende vinkjes moeten worden aangevinkt: "Standaardformaat", "Alleen standaardformaat weergeven" en "Basiskaart weergeven". De tekstruimte mag niets anders bevatten dan "*.drt" (deze is er standaard)
- Klik op OK
-Er moet een waarschuwingsbericht worden weergegeven: "De basiskaart kan niet worden gevonden." Klik op ok.
-SW staat erop dat je hem vertelt welke achtergrond hij moet gebruiken. Queneni! Zeg: Annuleer hem.
-Om het vervolgens op te slaan als een sjabloon, Bestand>Opslaan als... en kies het formaat ".drwdot"

Wanneer u een nieuw tekendocument maakt van het nieuw gemaakte sjabloon, zal SW u vragen welke basiskaart u wilt... Daar ga je!

Maar.... om de een of andere reden werkt het niet met mijn professionele pc... Bij het maken van het nieuwe document, nadat ik het de achtergrond heb gegeven om te gebruiken, heb ik een bug... Op mijn persoonlijke pc werkt het prima.

2 likes

Oh nee, Gerald. Is het andersom:) .slddrt basemaps zijn ontworpen voor het formaat (A4, A3, etc...) en .drwdot sjablonen voor nieuwe documenten. 

Als je op A4-formaat hebt getekend en vervolgens moet overstappen op A3-formaat, kun je dat alleen doen met de achtergronden (.SLDDRT) door:

Klik met de rechtermuisknop op het tabblad > Eigenschap  en daar kies je je fdp in .slddrt