SolidWorks / Labelweergaven en secties

Hallo

Ik ben nieuw op dit forum en ik dank u voor de toekomstige hulp die u mij zult geven.

Momenteel werk ik in de Verenigde Staten voor een fijn metaalbewerkingsbedrijf en verzorg ik het ontwerpbureaugedeelte.

Dus voor alle onderzoeken die ik doe, doe ik ze in principe op AutoCAD, maar ik zou graag meer SolidWorks willen gebruiken.

Dus voor nu doe ik vaak de modellering op SW, dan exporteer ik de weergaven die ik nodig heb in DWG-formaat en doe ik de presentatie op AutoCAD, maar dit is een probleem, want soms wijzig ik na de ontvangen opmerkingen het DWG-bestand, zodat ik eindig met een verouderd 3D-model, enz.

Om dit probleem op te lossen, moet ik op 100% op SW blijven, dus maak er presentaties over, daarom open ik dit onderwerp, want er zijn tekennormen die ik moet respecteren, maar ik weet niet hoe ik het op SW kan doen.

Voor de namen van de weergaven gebruik ik bijvoorbeeld dit type dynamisch blok op AutoCAD hieronder waar ik handmatig het nummer van de weergave invoer, de naam van de weergave en ik kies de schaal uit een vervolgkeuzelijst, dus mijn vraag, is het mogelijk om SW zo te configureren dat elke keer dat ik een weergave toevoeg, er een label van dit type verschijnt met het nummer en de automatische weergaveschaal? Voor de naam kan het handmatig blijven.

Evenzo heb ik dezelfde vraag, maar voor de secties gebruik ik dit type dynamisch blok hieronder waar ik het nummer van de sectie invoer, evenals het vlak waar de genoemde sectie zich bevindt.

Kan de standaard op SW worden aangepast om dingen op maat te hebben of moeten we blokken gebruiken?

Bedankt

Hallo ebm2003rkm,

In ons ontwerpbureau maken we gebruik van blokken die we zelf hebben gemaakt.
Ik denk dat dat een goede oplossing zou kunnen zijn.

Een beetje zoals cartridges die zich vullen met aangepaste eigenschappen, is de methode van toepassing op blokken.

Laat het me uitleggen, je maakt een blok met de symbolen en tekst die je wilt, vervolgens koppel je de elementen waarin je geïnteresseerd bent aan de eigenschappen (bijv. de schaal...). Je slaat je blok op.
En wanneer u uw weergaven maakt, gaat u naar uw bibliotheek en sleept u het blok naar de weergave van uw keuze.
Het blok wordt gekoppeld aan jouw weergave en dus aan de eigenschappen ervan.

Ik hoop dat dit je helpt en dat mijn uitleg duidelijk is.

Vriendelijke groeten

3 likes

Hallo

Voor het inrichten van de basisbestanden (de bestandssjablonen) kunt u gebruik maken van Europese of ANSI-sjablonen.
Gezien waar je werkt, raad ik je aan om alleen ANSI-instellingen te gebruiken.
Er zijn nu een aantal automatische dingen in solidworks: het kan je vertellen waar een snede of detailweergave vandaan komt (met markeringen op de cartridge). Uit het geheugen zou je ook in staat moeten zijn om het nummer/de naam van het blad op te halen als de originele weergave op een ander blad staat.
Ik heb niet de indruk dat het zichtnummer iets gestandaardiseerd is in Ansi (het zegt me in ieder geval niets). als het niet gestandaardiseerd is, moet het niet in SW worden geïmplementeerd en moet je eraan sleutelen (met notities en/of blokken).

1 like

Hallo Benoît_M,

Bedankt voor je antwoord, het werkt perfect.
Ik heb mijn blok gemaakt met de automatische annotaties voor de weergavenaam en schaal, en de handmatige toevoeging van het weergavenummer:

2022-12-05_14-19

Aan de andere kant is er iets dat ik niet kan, misschien is het niet mogelijk, is het mogelijk om dynamische eigenschappen toe te voegen een beetje zoals op AutoCAD in blokken op objectniveau, bijvoorbeeld om de horizontale lijn handmatig met een haak te kunnen uitrekken zodat deze stopt bij de laatste letter, ongeacht de lengte van de tekst?

Bedankt

Hallo froussel,

Dank u voor uw bericht.

Ja, mijn sjablonen zijn allemaal geconfigureerd in ANSI, maar helaas brengt dit wel de weergaven/secties met zich mee zoals ik gebruik, maar dit kan worden ingesteld met blokken.

Ja, inderdaad, er zijn oriëntatiepunten die automatisch kunnen herstellen, ik moet er naar kijken.

Bedankt

Goedenavond Ebm2003,

Dus uit mijn hoofd omdat ik er een paar heb gemaakt en mijn persoonlijke tekeningen heb gemaakt. Dit is het nadeel van mijn Solution en voorlopig van solidworks als ik geen domme dingen zeg.
De streken kunnen niet groeien (verlengen enz.) in dynamiek, afhankelijk van de tekst (het is jammer).
Je moet het blok bewerken en elke keer aanpassen.
Of zorg voor een blok dat groot genoeg is en dat de meeste van uw hoesjes accepteert.

De frames enz. evolueren dynamisch, aan de andere kant, als je de lijnen zelf maakt, is het "bevroren", alleen door het bewerken van het blok kun je ze retoucheren.

Hallo ebm2003rkm,

Van mijn kant zou ik, voor zover mogelijk, 100% SW gebruiken, met alle noodzakelijke parameters voor de VS. En ik sla mijn werk op in Autocad, dit gaat heel goed met SolidWorks, en dan ook op autocad herwerk het in blokken.
Op deze manier heb je een betere beheersing van studies met SolidWorks.
Succes.
@+.
AR.

Hallo A.R,

Dank u voor uw bericht.
Ik wil echt 100% op SW zijn en niet meer overstappen naar AutoCAD voor presentaties omdat ik alle voordelen van 3D-modellering verlies.
Met het forum plus internet heb ik veel hulp gevonden waardoor ik een vergelijkbaar resultaat kon behalen met mijn presentaties!

Bedankt

EBM2003 zei:

Hallo Ebm,

Ik ben blij dat u resultaten hebt kunnen zien en ik hoop dat we u hebben kunnen helpen om aan uw oorspronkelijke verzoek te voldoen.
Vergeet niet om je onderwerp zo snel mogelijk te wijzigen in opgelost.
Succes.
Dhr. Ben

3 likes