Solidworks traag

Hallo

Ik hervat mijn studie en ik gebruik solidworks 2018, maar ik weet niet welke versie.

Het punt is dat ik het erg traag vind, terwijl het bij de IUT erg snel is.

Mijn computer is een goede kwaliteit pC die geen problemen zou moeten hebben met het uitvoeren ervan:
-Windows 10 pro
-Ryzen 7 2700x
-500 g SSD
-Geforce RTX 2060
-16G werkgeheugen

Ik heb alle add-ons verwijderd (cam, PDM, composer, enz...), Ik heb de fabrieksconfiguratie teruggezet, ik heb alle software uitgeschakeld die parallel kon draaien om het strikt noodzakelijke te hebben, maar ondanks alles is solidworks ram niet slecht.

Ik heb veel rondgehangen op de forums, maar ik zie niet waar het vandaan kan komen.

Bij voorbaat dank voor uw hulp.

Hallo

Ik ben geen pro, maar hier is deze link voor meer informatie:

https://www.solidworks.fr/sw/support/SystemRequirements.html

@+.

Bedankt, ik had deze pagina al gezien.
Ik heb een configuratie die duidelijk boven is.

Ik snap het echt niet.

Hallo

Is het de hele tijd traag of alleen bij het laden en/of opslaan?

Vriendelijke groeten

Altijd:

Zodra ik een afmeting zet, of ik maak een schets. Het ergste zit in de tekeningen. Het is ook traag als ik aan het opnemen ben. 
Soms, als ik dat was en ik start de pc opnieuw op, is het minder traag, maar het komt uiteindelijk terug.

Dank je wel:)

Als je zegt dat Solidworks erg snel is bij de IUT, is het dan op dezelfde pc of op een pc bij de IUT?

Als 2 verschillende pc's, kijk dan aan deze kant of iets zou kunnen overeenkomen met uw probleem, met name het vak "Minimaliseer of sluit grafische vensters" waar het spreekt over een grafische kaart voor games ...

Als u zich op dezelfde pc bevindt, is het misschien meer het vak "Plaats het logbestand op uw lokale harde schijf" waar u naar moet kijken...

En als het niet zo traag is na het opnieuw opstarten van de pc, moet u mogelijk de tijdelijke Windows-mappen opschonen.

Vriendelijke groeten

1 like

Hallo

Het zijn 2 verschillende pc's, maar met de opsluiting kan ik niet controleren wat er tussen hen verschilt. 

Ik ga kijken naar tijdelijke bestanden.

Dank je wel;)

Hallo

Traagheid kan worden waargenomen als uw pc meer dan 3-4 jaar oud is:

- Controleer de temperatuur van uw processor, als deze abnormaal is, vervang dan de koelpasta.

Omdat ik een jaar lang heb geworsteld om erachter te komen waarom mijn pc achterbleef (onder andere voor videogames :p ), had ik inderdaad mijn i7-temperatuur op 90-100° waar deze op 50° had moeten staan na het vervangen van het koelsysteem.

Een weg om te studeren

Succes

1 like

Wat ik zie dat een probleem kan zijn, is, zoals gewoonlijk, de grafische kaart. Een Geforce RTX 2060 is misschien een goede kaart om te gamen, maar hij is niet gemaakt voor CAD, dus je moet de Intel-chipset gebruiken die in het moederbord is ingebouwd (je moet jongleren met het configuratiepaneel van NVidia om het te vertellen dat het de ene of de andere kaart moet gebruiken, afhankelijk van de software).

Kijk naar de automatische opslagopties, als het te vaak voorkomt (15-30 minuten is al niet slecht), pauzeert de machine voor de tijd die nodig is.

2 likes

Hallo @FUZ3D    ;-)

Onder ons zie ik niet in hoe solidWorks een processor zou kunnen opwarmen, aangezien de CPU in 90° van de tijd slechts voor 5 tot 10% wordt gebruikt.

Alleen de simulatie of de rendering een beetje zwaar (en de GPU voor rendering) prikkelt de bytes een beetje.

U zou moeten kijken naar de werkelijke CPU-activiteit, evenals de actieve programma's. Heb je een hulpprogramma zoals Speccy gebruikt dat je de CPU-temperatuur geeft.

Aan de andere kant laat een probleem om een eenvoudige beoordeling te geven me verbijsterd achter.

Al deze pc's in Gamer-stijl (voor een beetje doe-het-zelf of overgeklokt) worden hier vaak genoemd en het lijkt erop dat ze een terugkerende bron van PB zijn.

Vriendelijke groeten

1 like

Hallo

Ik neig ook naar de grafische kaart.

Er zijn nog steeds steeds meer "gamer" georiënteerde PC's dan "werknemer" georiënteerde PC's!!

Vriendelijke groeten

2 likes

Ik walg er nogal van omdat ik een CAD-georiënteerde pc heb gebouwd met een gamemogelijkheid, en ik werd geadviseerd om het te bouwen.

Bedankt voor je hulp in dit geval;)

Ik heb het op internet gecontroleerd, maar de RTX-serie is goed bedoeld voor gaming, maar ook voor grafisch ontwerp:
Verbinden

Ik heb contact opgenomen met een vriend die een GTX 1060 heeft die normaal gesproken gereserveerd is voor gamen en die geen vertragingsprobleem heeft.

De traagheid is sowieso vooral tijdens de MEP.

Hallo Helmdal,

Kijk naar het energiebeheer; Traag opnemen/openen kan worden veroorzaakt door een stand-by SSD/HDD. Het kan een paar seconden duren voordat hij wakker wordt.

Cdt

Hallo

De Geforce RTX 2060  grafische kaart is niet gecertificeerd door Solidworks.

Solidworks raadt minimaal een grafische  kaart uit de RTX 3000-serie aan .

Voor tekeningen die achterblijven , vergeet niet om in de solidworks-opties het vinkje weg te halen bij ''toon container tijdens beweging''

Yannick

Hallo Yannick,

Voor zover ik weet komt de RTX 3000-serie pas over enkele maanden uit. Hoe kan het aanbevolen minimum een kaart zijn die nog niet is verkocht?

Van mijn kant heeft Solidworks 2020 met een GTX 1080, alle weergave-/kwaliteitsopties maximaal, geen last van enige grafische vertraging.

Het mist een beetje responsiviteit voor het openen / bewerken van functies of zelfs om het SW-voorkeurenvenster te openen, misschien vanwege mijn i7 2600k een beetje veroudering of DDR3, maar geen problemen met betrekking tot het scherm dat tot nu toe is waargenomen.

@helmdal,

Als ze nog niet zijn geïnstalleerd, probeer dan te zien of de Studio-stuurprogramma's van NVidia (in plaats van GameReady-stuurprogramma's) uw prestaties niet verbeteren.

Daarna is het niet uit te sluiten dat bepaalde processen en andere diensten uw machine vervuilen.

Hallo

"Hoe kan het aanbevolen minimum een kaart zijn die nog niet is verkocht?" : Verwar kaarten uit de Geforce-familie niet met die uit de Quadro-familie...

Vriendelijke groeten

Ik heb me slecht uitgedrukt, in de RTX-reeks certificeert solidworks de RTX 3000-reeks , RTX4000, RTX 5000

CDLT

Ja, Solidworks certificeert RTX3000-, RTX4000- en RTX5000-borden, maar uit het Quadro-assortiment , maar niet uit Geforce zoals het geval is in deze discussie ...

Vriendelijke groeten