Solidworks - Windows 7 contextmenu

Hoi allemaal!

Nadat ik een nieuwe installatie had geïntegreerd, verloor ik de optieweergave in het Win7-contextmenu.

Laat het me uitleggen, ik gebruik vaak de truc om SW2014-bestanden op Windows te hernoemen:

Klik met de rechtermuisknop op het SW-bestand > Solidworks > Naam wijzigen

Behalve dan dat ik alleen nog "Compositie te gaan" heb.

Zou je zijn hoe je ze weer kunt laten verschijnen? 

Bedankt!!!

Hallo

Er is een oplossing op de SolidWorks-website:

1. In Verkenner, rechtermuisknop. Klik op een SolidWorks-onderdeelbestand en selecteer "Standaardprogramma kiezen".
2. Ervan uitgaande dat u SolidWorks 2013 hebt geïnstalleerd, ziet u een pop-upvenster met de vraag "Hoe wilt u dit type bestand (.sldprt) openen?" en de optie van 'SolidWorks 2013' of 'SolidWorks Launcher'.
3. Zorg ervoor dat u het vakje met de titel "gebruik deze applicatie voor alle .sldprt-bestanden" aanvinkt.
4. Selecteer SolidWorks Launcher.

Moet ik vertalen?

Als het niet werkt:

Een gesplitste installatie zal het probleem waarschijnlijk oplossen door naar het menu Start > Configuratiescherm te gaan > Repareren.

Als aan de andere kant SW is geïnstalleerd vanuit een administratieve image, is het niet mogelijk om te repareren, u moet verwijderen en opnieuw installeren...

1 like

En door op deze optie te klikken?

Afbeelding weergeven

dossier.png
2 likes

@.PL

Deze "bug" is zeker te wijten aan de migratie naar een nieuwere versie.

Inderdaad, ik heb SW2014 (sp5) naast 2011 geïnstalleerd. Zonder dat laatste uit te wissen.

Dus ik heb 2011 verwijderd, maar het probleem bleef bestaan. In 2014 restaurant, dit loste het probleem op!

Ik herinner me dat ik een paar jaar geleden hetzelfde probleem had en ik deed hetzelfde.

@Bart

Ik heb je late antwoord gezien. Helaas kon ik dit niet bevestigen. Volgens de SW helpen, lijkt het mij dat het zou kunnen matchen?

1 like

Probleem opgelost!!

Tijdens een multi-installatie moet u weten dat de registratiemappen evenals de toolbox-map moeten worden hernoemd. Dit voorkomt conflicten tussen verschillende versies.

2 likes