Solidworks Nederland | Lasnaden tekenen in doorsnedeaanzicht

Hallo

Ik heb Solidworks 2017.

Ik heb een assemblage gemaakt waarbij een paar onderdelen aan elkaar worden gelast via de insteekfunctie => montagefunctie => lasnaad.

Wanneer ik de lasnaden en symbolen teken en importeer via een modelobject, worden ze goed weergegeven in mijn voor- en bovenaanzichten, maar niet in mijn doorsnedeweergaven (die op een ander tekenblad staan).

Enkele screenshots:

https://lut.im/QsNMSICLBn/SeSBIZRh8SUEBwOK.PNG => zoom op mijn A-A-snede met vooraanzicht en bovenaanzicht. Ik heb de lasnaden geselecteerd om ze te accentueren.

https://lut.im/AP0ehJaPun/T6jjGHkHb2Rhliv7.PNG => zomm op mijn A-snede met zijn C-detail waar ik de laskraal rond de rand van mijn koker zou moeten zien die in de bovenste afbeelding is gesneden door de A-A-snede

Iemand enig idee over dit onderwerp?

1 like

Hallo

Ik denk dat je misschien je soldeer hebt geïmporteerd voordat je de details hebt gedaan. Verwijder uw snoeren en voer de manipulatie opnieuw uit of voer deze opnieuw uit door uw snijweergave en uw details te selecteren...

2 likes

Soms werkt dit niet direct met het object van het model, afhankelijk van bepaalde soorten lassen.

Het enige dat overblijft is om de lasnaden terug te plaatsen met de annotatietools.

4 likes

Hallo, bedankt voor je antwoorden.

Helaas, zelfs als u de lasnaden verwijdert en ze vervolgens opnieuw maakt, worden ze nog steeds niet weergegeven op dwarsdoorsneden.

Ik wist niet dat je "handmatig" lasnaden kon toevoegen met de annotatietools. Kunt u mij uitleggen hoe ik te werk moet gaan?

1 like

Ten slotte kun je altijd sleutelen aan invoeging>annotatie>laskraal en door op de randen te klikken die je interesseren, maar ik kan mijn lassen nog steeds niet weergeven om te snijden.

1 like

Ik heb vandaag precies hetzelfde probleem... De hoeklassen worden geïmporteerd op de tekening, maar niet de lassen die in het lasbestand staan. Is dit normaal?

Hoe importeer ik ze allebei?

Bedankt

1.jpg
2 likes

Als u nog een oude solidworks  heeft liggen, vóór 2011 wanneer u uw lassen maakt , genereert deze onderdelen voor u, dus geen probleem in de Europarlementariërs. Het is jammer dat ze deze functie hebben opgegeven  . ..

1 like

Jammer en toch zit ik op 2016 SP4.... Zullen deze problemen in 2017 opgelost zijn???

Het is mogelijk dat mijn probleem voortkomt uit het feit dat mijn constructie een kant-en-klaar plan is....

Doe je soldeerwerk via een sweep, noem maar op

en bewaar ze in een soldeermap die u gaat maken

Dit is de beste manier om onderdelen te kunnen snijden

en bewaar je lassen en kwantificeer ze

Dit is de manier waarop we eerder te werk zijn gegaan om zeker te zijn van het resultaat 

@+ ;-)

3 likes