Solidworks werkt niet met de VPN van het bedrijf

Hoi allemaal

Ik zal binnenkort gedeeltelijk telewerken en het bedrijf gebruikt een VPN om externe verbindingen te beveiligen. Omdat ik mijn installatie thuis wil anticiperen en voorbereiden, ondervind ik grote problemen bij het gebruik van Solidworks met de geactiveerde VPN.

Het lukte me gemakkelijk om de VPN in te stellen en verbinding te maken met het bedrijfsnetwerk. Wanneer ik Solidworks echter start, crasht de applicatie systematisch na een paar minuten gebruik. Ik heb ook geprobeerd om rechtstreeks verbinding te maken met het IP-adres van de licentieserver, maar zonder succes! Het probleem blijft bestaan, zelfs met de modus " Een licentie lenen ".

Ik heb dingen gelezen over het kiezen van VPN-protocollen: wat zijn het en welke is het veiligst? en ik heb Openvpn, IPSec en IKEv2 getest, maar geen van hen werkt. Ik heb geprobeerd de VPN-instellingen te wijzigen om verbindingen met de poorten die door Solidworks worden gebruikt toe te staan, maar het probleem is niet opgelost.

Ik zit in een impasse en telewerk lijkt voorlopig in het gedrang te komen.

Hier zijn enkele vragen die ik mezelf stel:

• Is er een VPN-protocol dat perfect werkt met Solidworks?
  • Is er een oplossing die ik kan gebruiken om dit probleem te omzeilen?
  • Is het mogelijk dat het probleem niet bij de VPN ligt, maar bij Solidworks zelf?

Bij voorbaat dank voor uw hulp :pray:

Hallo
Als je een licentie leent, dan werk je lokaal. Dat wil zeggen dat idealiter uw bestandslocatie-instellingen opnieuw moeten worden gedefinieerd naar uw pc nadat u ze natuurlijk hebt gekopieerd (basiskaarten, lasprofielen, cfg, verschillende tabellen, enz.). Wees voorzichtig met de paden. U zult dus een nieuw instellingenbestand moeten opslaan.
Aan de andere kant heb ik geen oplossing voor je VPN. Voor ons werkt het, maar een beetje traag en dus werken we lokaal op onze pc's en zetten we vervolgens regelmatig de lopende projecten over via de VPN.

3 likes

Hallo.

Solidworks werkt niet met alle VPN's, en zelfs als dat wel het geval is, wordt het bijzonder traag.
U hebt uw versie van Solidworks of het type licenties (locales.onlines,seveur.) niet opgegeven.
Het minste wat je in jouw geval kunt doen, denk ik, is om je licentie vrij te geven vanaf je desktopstation, Solidworks met deze licentie op je externe computer te installeren, lokaal te werken en de bestanden vervolgens twee keer per dag via de VPN terug te sturen naar je desktop.
Het hangt natuurlijk allemaal af van je omgeving en manier van werken.

Vriendelijke groeten.

2 likes

Goedenavond

Dank u voor uw antwoord, dat interessant is, en ik zal het nader bestuderen. Duurt het lang om de benodigde bestanden naar uw lokale computer te kopiëren?
Voor de VPN denk ik erover om er nog een te testen.
Nogmaals bedankt voor je antwoord