Solidworks maakt geen gebruik van de kracht van mijn pc

Dames en heren, mijn configuratie is " zwervend ", zouden we kunnen zeggen wanneer ik " grote " assemblages op SW open, maar de software is erg traag.
Geen problemen met kleine ontwerpen, maar zodra ik mensen begin te krijgen, wordt de software steeds langzamer.
En toch heeft mijn pc (met het beeld) er geen last van.
Mijn GPU is niet " gecertificeerd " maar wordt goed herkend door de software, en als het probleem daar vandaan kwam, zou de CPU op zijn plaats overbelast zijn als ik me niet vergis.
Dus, enig idee? Een instelling kan Solidworks in staat stellen om meer " hebzuchtig "te zijn?

Versie 2024SP01, maar het probleem was al aanwezig in V2022, V2023, dus ik denk onafhankelijk van de versie.

Hallo @romain

Het beheer van grote assemblages is een probleem dat bij iedereen bekend is.
Ook al zijn er sinds de 2019-versie enkele verbeteringen aangebracht.

Kijk hier naar enkele oplossingen, ook al zijn sommige naar mijn mening een beetje onhandig.

https://www.google.com/search?client=firefox-b-d&q=Visiativ+gestion+des+grans+ensembles

Pas als we de nieuwe versie van SW in de cloud gebruiken, zou het probleem moeten worden opgelost. Omdat SW een andere technologie gebruikt dan die met betrekking tot Windows
Inderdaad, de code van de stand-alone versie is erg oud en is nooit herschreven (te ingewikkeld terwijl de integratie van nieuwe functies al sportief moet zijn).

Vriendelijke groeten

Zozo toekomstige medaillewinnaar :grin:

3 likes

Hallo;
U kunt de @Sylk voorstellen hier proberen (ruim verderop in de discussie):

(het lijkt mij dat andere instellingen worden voorgesteld in een andere discussie, maar geen manier om ze in handen te krijgen...)

Maar zoals @Zozo_mp zegt, ik denk niet dat het de openingstijden veel verbetert.
Vooral omdat van wat ik kan zien op je screenshot, je grafische kaart en geheugencapaciteit mij niet geschikt lijken voor optimaal gebruik van Solidworks.

Vriendelijke groeten.

3 likes

Hallo, en vergeet niet dat SW nog steeds in mono-core is op het model, uit het hoofd.

4 likes

Heel @FUZ3D . Dus als @romain_becdelievre een wedstrijd-pc heeft met een 36-core CPU, doet de processor niets anders dan vertragen.
De processors die voor SW worden aanbevolen, zijn die met de minst mogelijke kern met de hoogst mogelijke frequentie (Visiativ raadt op dit moment Intel Core i7- 13700K 16C-processor aan: dat is al 15 cores te veel... Raar ook dat ze gestopt zijn met het aanbieden van Xeon-bezitters om voor de i7 te gaan voor het grote publiek, die ECC RAM op de laatste generaties lijkt te ondersteunen)

1 like

Hallo @froussel dat had ik niet verwacht!?

Het zou betekenen dat buiten de zeer verouderde architectuur als ik multithreading uitschakel op mijn i7 2600k die draait op 4,5 Ghz, met zijn 4 threads de cpu beter is dan een recentere op 16 core?

2 likes

Niet gezegd @Sylk omdat de i7 13700K 8 snelle cores en 8 " economische " cores heeft en tot 5,4 GHz gaat. En tussen een oude kern en een recente kern is het vermogen waarschijnlijk hoger op de recente kern.

Volgens deze bank: Xeon w5-3425 vs Core i7-13700K [3-Benchmark Showdown] blaast de i7 de Xeon op: 1,5 x sneller in single-core (terwijl hij veel goedkoper is: 1350€ voor de Xeon tegen 450€ voor de i7).
Vreemd genoeg zie je dat niet echt terug in de prijzen bij Vistativ: hun HPZ2 station staat op 2.590,00 waar we in december 2021 een Z4 kochten voor €2276

Het pluspunt van de i7 K is dat ze ook overklokbaar zijn, dus als het koelsysteem is geoptimaliseerd, zou je de machine met 10-15% moeten kunnen boosten (als het moederbord overklokken toestaat, wat niet veilig is op professionele pc's).

3 likes

Ja, de basisframesnelheid van mijn 2600k is 3.8 GHz, die ik naar 5.4 GHz had geduwd, in nachtelijke luchtkoeling, redelijk stabiel, maar niet in gaming, dus ik had geprutst om tot het beste compromis te komen, 4.5 GHz-voorraad, zonder de 1.22 V te overschrijden, terwijl ik de inactiviteit op 1.6 GHz houd (soms ingesteld op minder dan 1 GHz, maar het houdt niet van bcp).