De Lyncoa-site is mijn referentie voor de kennis van de solidworks-software, ik vroeg me af dat je die studenten of tekenaar of ontwerper bent, zou er een mogelijkheid zijn om een gratis licentie van solidworks alleen voor hobby te hebben.
Als je leraren kent die je de code kunnen doorgeven die ze voor hun leerlingen gebruiken, zou dat nuttig voor je zijn, anders zie ik juridisch gezien geen andere alternatieven. Tenzij je voormalige bedrijf genereus is en je leent / geeft je een van hun licenties, maar voor de prijs van deze denk ik dat ze zullen weigeren.
Niet mogelijk voor zover ik weet. Afhankelijk van uw behoeften, moet u zich mogelijk omleiden naar een andere oplossing dan solidworks om een gratis versie te krijgen.
10 jaar geleden gebruikte ik als werkloze een studentenversie, maar het lijkt mij dat je het op Amerikaanse sites kon downloaden. Het beleid van Dassault Systèmes heeft sindsdien moeten veranderen.
Vandaag de dag biedt alleen Autodesk zijn software gratis aan voor studenten, werklozen, verenigingen / vrijetijdsactiviteiten zonder winstoogmerk.
Zo vind je bij Fusion360 meer Fablabs dan bij SW.
Aan de andere kant is Fusion 360 niet zo gemakkelijk onder de knie te krijgen als je jaren op SW hebt doorgebracht, het is een andere manier van denken en ontwerpen.