Solidworks - Gereedschap voor platte oppervlakken

Hallo

Ik wil het gereedschap "Plat oppervlak" gebruiken in solidworks.

Deze is aanwezig in mijn werkbalk, maar ik kan hem niet gebruiken. Het is nooit "actief", zelfs niet als ik een eenvoudig oppervlak selecteer. Hetzelfde geldt voor de solidworks-tutorial en hun voorbeeldmodel, die ik open maar waarvoor de functie niet wordt geactiveerd.

Ik heb een standaardversie van de software.

Kunt u mij helpen dit probleem op te lossen?

Bij voorbaat dank.

2 likes

Toon ons de tool

Jouw stuk dat je wilt afvlakken

De SW-versie die je hebt

@+

1 like

Hallo

Bekijk mijn tutorial als het je kan helpen???

http://www.lynkoa.com/tutos/surfacique/mise-à-plat-dune-pièce-complexe

2 likes

Hallo 

Bedankt voor je antwoorden, versie(s): 2016 en 2017. We hebben twee licenties.

Zoals in de hier geplakte schermafbeelding, is de tool er, maar geen boom. We kunnen het dus niet gebruiken.

Vriendelijke groeten

1 like

Heb je een oppervlak gekozen om af te vlakken?

@+

1 like

Ja, oppervlak geselecteerd, ongeacht het onderdeel of de vorm; volume of oppervlak, eenvoudig of complex, het gereedschap blijft ontoegankelijk.

1 like

Hallo

Helaas is de tool in kwestie alleen beschikbaar met een premium licentie van solidworks

2 likes

bedankt voor de info @ Pierre S

Helaas is de tool in kwestie alleen beschikbaar met een premium licentie van solidworks

Het is een beetje misbruikt lijkt mij ;-(

Er wordt echter gezegd dat de functie voor de nieuwe versie is

Het is net als met verzekeringen, je moet alles lezen en versnipperen ;-(

Een echte oplichterij op deze manier van doen

@+ 

2 likes

Ah, bedankt voor de bevestiging. Dat is waar ik bang voor was...

Goede voortzetting.

1 like

Hallo

De uitgevouwen functie van sruface verscheen 3 jaar geleden en is altijd in de Premium-versie geweest, je vindt het misschien oneerlijk, maar SOLIDWORKS zorgt ervoor dat zonder de prijzen te veranderen, steeds meer functies voor iedereen toegankelijk worden.

Kijk nu naar de standaard versie dan heb je de FeatureWorks, de 3D interconnect, vanaf de Pro versie heb je de circuitWorks en de realistische Visualize rendering.

@+

2 likes

Zoals mijn collega's al zeiden, denk ik dat je een standaardlicentie hebt omdat deze alleen beschikbaar is met de premium. Zie bijgevoegde link:

http://help.solidworks.com/2015/french/SolidWorks/sldworks/c_flatten_surface.htm

Je moet gewoon nadenken over het valideren van het beste antwoord om de post te sluiten....