Solidworks: geen dialoogvenster "dimensie wijzigen"

Hallo
Ik begin op Solidworks met mijn zoon die dit jaar een beetje is begonnen op de middelbare school.
Ik wilde een tutorial met hem volgen, we gebruiken de studentenversie van 2023.
We creëren een truc, alles is in orde, we creëren beperkingen.
Als het dan gaat om het maken van offertes, is het verkeerd.
Normaal gesproken kiezen we een lijn en een seconde om de afstand tussen de twee weer te geven en vervolgens de locatie van de dimensie.
Op dat moment verschijnt er in de tutorial (en de documenten die ik elders heb kunnen vinden) een dialoogvenster "de dimensie wijzigen"... Behalve dat in mijn geval de dimensie wordt gemaakt, maar dit dialoogvenster nooit verschijnt.
Het vakje "afmeting invoeren" in de systeemopties is aangevinkt.
Wat had ik gemist kunnen hebben?
Bij voorbaat dank voor uw verlichting

Hallo

Normaal gesproken is er nog een kleinigheidje dat wordt weergegeven met 4 kleine pijltjes die wegbewegen en als je erop klikt verschijnt het vakje en anders kun je dubbelklikken op de afmeting en kun je deze wijzigen. Het lijkt mij dat dit een nieuwigheid is die op de 2023 is verschenen.

Dank u voor het antwoord.
Maar ik zie de kleine pijlen niet en de dubbelklik werkt niet na het maken van de dimensie :frowning:

Kun je een zeefdruk van je schets bij de Creation Tree zetten?

1 like

Wat de beesten betreft, ben je echt in een tekening?
Screenshots zouden inderdaad essentieel zijn om het probleem te begrijpen en u daarna zo goed mogelijk te begeleiden.

Anders is het mogelijk dat het dit verdomde 3D-moment is dat wordt geactiveerd:
https://help.solidworks.com/2017/french/SolidWorks/sldworks/c_instant3d.htm?id=08dd
Of u kunt zoeken naar het pictogram in de menubalken. Of je maakt het glsser in een menu om dit te doen met de rechtermuisknop op een werkbalk dan aanpassen, dan tab commando, functie en tenslotte sleep je het pictogram in het gekozen menu.
Schakel dan gewoon instant 3D uit als deze is ingeschakeld.