Hallo
Ik kan op dit punt geen standpunt vinden.
Ik heb de printopdracht geïmporteerd uit SolidWorks PDM via admin.
Ik heb het zo ingesteld dat alle plannen worden afgedrukt volgens hun formaat/oriëntatie. Dit werkt heel goed voor de A4 en A3.
We hebben geen plotter en willen toch A2 op A3 kunnen printen met hetzelfde kopieerapparaat. Oké, het lijkt misschien vreemd, maar laten we verder gaan...
Ik kan het defect in de PDM-taak instellen op A3 liggend, maar alle A2's worden afgedrukt in A4 liggend.
Dus mijn vraag is: weet iemand hoe je A2s standaard in A3 kunt laten afdrukken? Ik heb het over afdrukken met het automatische formaat voor bundels van enkele tientallen plannen, geen 1 voor 1 configuratie . Is dit een parameter die moet worden gewijzigd in het PDM-taakscript, of komt het uit de instellingen van het kopieerapparaat?
Dank u voor uw hulp.
Hallo
Ik heb het niet getest, maar ik denk dat dit komt door de standaardinstelling van de printer.
Afgezien van het genereren van een specifieke taak voor opnamen in een formaat groter dan A3 om A3 te forceren, zie ik het niet.
Hallo en bedankt voor je antwoord.
Ik heb geprobeerd mijn printer standaard op A3 te zetten, en ik heb nog steeds hetzelfde probleem: A2's komen uit in A4... De oplossing om 2 taken aan te maken is niet echt ergonomisch voor het printen van grote bundels, omdat je nooit echt het formaat van elk plan weet...
Ik denk dat het uit het native script moet komen. Ik zal proberen het te herschrijven. Als ik een oplossing vind, zal ik die hier plaatsen.
Voor degenen die mogelijk geïnteresseerd zijn, is hier de oplossing:
U moet het script van de basistaak wijzigen om afdrukken in het ene formaat te forceren wanneer een ander in de tekening wordt herkend.
-> Zoek de volgende regels "swPageSetup.PrinterPaperSize = GetPaperSize" en vervang de waarde door wat je maar wilt. In het onderstaande voorbeeld worden alle vliegtuigen die in A2, A1 en A0 zijn geïdentificeerd, afgedrukt in A3.
'Zoek het papierformaat zoals gedefinieerd in de tekening
Selecteer Case vSheetProps(0)
Kader 6.7" A4
swPageSetup.PrinterPaperSize = GetPaperSize(10)
'Case 7' A4 gedraaid
' swPageSetup.PrinterPaperSize = GetPaperSize(11)
Tekstvak 8" A3
swPageSetup.PrinterPaperSize = GetPaperSize(9)
Tekstvak 9 "A2
swPageSetup.PrinterPaperSize = GetPaperSize(9) '********************GetPaperSize(8) -> A2 naar A3 afdrukken
Vak 10 "A1
swPageSetup.PrinterPaperSize = GetPaperSize(9) '********************GetPaperSize(7) -> A1 naar A3 afdrukken
Vak 11' A0
swPageSetup.PrinterPaperSize = GetPaperSize(9) '********************GetPaperSize(6) -> A0 naar A3 afdrukken
Geval anders
swPageSetup.PrinterPaperSize = GetPaperSize(vSheetProps(0))
Einde selecteren