SolidWorks-kunststoffen?

Hallo

Ik werk met Solidworks 2013 Premium op het werk en zou graag uw mening horen over de "SolidWorks Plastics" plugin. Kloppen de resultaten met de werkelijkheid? Is het gemakkelijk te beheren? De rekentijd is niet te lang??

Hier is de link voor degenen die willen: http://www.solidworks.com/sw/products/simulation/plastics.htm

Ik werk veel aan routing en ik weet dat je geduld moet hebben met Solidworks als onderdelen complex worden! ^^Dus dat is een belangrijk punt voor mij.

Bij voorbaat dank,

Matthew

6 likes

Hallo Matthieu,

Ik zal proberen uw vragen objectief te beantwoorden.

Kloppen de resultaten met de werkelijkheid?

Ja, zolang je maar niets doet, vooral op het gebied van mesh (schaal of volume). Dit laatste heeft ook invloed op de berekeningstijd... Anders, ja, de resultaten zijn trouw aan de werkelijkheid.

Is het gemakkelijk te beheren?

Niet ingewikkelder dan welke andere injectiesimulatiesoftware dan ook... De gebruiker is niet verloren, aangezien de interface volledig is geïntegreerd met SolidWorks. Ik hoop dat ik deze vraag goed heb beantwoord, voor zover de term "beheren" een beetje dubbelzinnig is.

Is de rekentijd niet te lang?

Het hangt van veel factoren af, variërend van de kracht van de machine tot de complexiteit van uw ontwerpen. Het is moeilijk te beantwoorden, vooral omdat het begrip "snelheid" specifiek is voor elke persoon...

Maar ik zal zeggen dat een van de doelen van SolidWorks Plastics inderdaad is om tijd te besparen :-)

Tot uw beschikking als u nog andere vragen heeft

Yves

4 likes

Dank u voor dit antwoord.

Het is waar dat er veel parameters zijn waarmee rekening moet worden gehouden om de berekeningstijd te kennen. Daarna, als het niet langer is dan de andere functies, komt het wel goed. Ik was ongerust over dit punt omdat deze plug-in mij echt krachtig lijkt.

6 likes

SolidWorks Plastics is oorspronkelijk ontwikkeld door Simpoe, een van de toonaangevende spelers op het gebied van kunststof spuitgieten...

Trouwens, SW heeft Simpoe onlangs gekocht....

Het lijdt geen twijfel dat SolidWorks Plastics een geweldig product is en dat de simulaties dicht bij de werkelijkheid liggen.

Nogmaals, wat de prestaties betreft, zijn de parameters te talrijk  om een nauwkeurig en eerlijk antwoord te geven op uw vraag, en voor uw geval.

Maar zoals met alles wat met simulatie te maken heeft, is het beter om een machine van de juiste grootte te hebben.

De berekeningen zijn zelden eenvoudig, de machine weegt uiteindelijk ook veel mee op de rekentijd.

2 likes

Hallo

Als gebruiker van reologiesoftware zal ik proberen uw vragen zo goed mogelijk te beantwoorden:

Solidworks Plastics is het equivalent van de "lichte" formules (ook al is het niet precies hetzelfde als degene die moet worden gebruikt) van traditionele reologiesoftware. Dit is de integratie van de berekeningscode van Simpoe in de Solidworks-interface.

Het doel van deze software is om geometrie gerelateerde problemen op te sporen tijdens de ontwerpfase. Zo kunnen we de impact zien van overtollige diktes, laslijnen of problemen met betrekking tot geometrie.

De gebruikte mazen zijn van grovere kwaliteit, maar geautomatiseerd naar de grootte van het onderdeel om de kortst mogelijke tijd te garanderen.

Met een huidige PC krijg je over het algemeen tijden van een paar minuten met een basis stroommachine. Over het algemeen is de configuratie met solidworks voldoende om de code uit te voeren.

De verkregen resultaten maken het mogelijk om de temperaturen, druk, snelheden en scharen tijdens de vulfase te definiëren met de mogelijkheid om de toevoerkanalen in evenwicht te brengen.

Ik raad echter aan om een meer geavanceerde software te gebruiken voor studies die verband leggen tussen verdichting, vervorming, thermische regulatie, oplossing van injectieproblemen, enz...

Ik vond de pad met een mini ram level config van 2GB mini, maar wat de processor betreft, zou dual core van 3GB voldoende moeten zijn.

Als ik meer details kan geven, blijf ik beschikbaar

Rom's

2 likes

Hallo

Bedankt voor deze antwoorden!!

Ik werk in een ontwerpbureau dat onderdelen vervaardigt die door middel van kunststofinjectie worden vervaardigd. Het is dus geen noodzaak om geavanceerde software te hebben, want er zal altijd een retour zijn als het onderdeel niet productiebaar is. Over het algemeen ken ik de regels, maar ik wilde weten of dit supplement mijn fouten kon controleren en me andere belangrijke punten kon laten zien waar ik normaal gesproken geen rekening mee houd.

Inmiddels weet ik waar ik aan toe ben en dat is best positief, zeker op functioneel vlak!

Fijne dag

4 likes

Hallo

Enkele verduidelijkingen over Solidworks Plastics in vergelijking met wat Rom erover zei.

Het bestaat in 2 versieniveaus:

- Een "lichte" versie waarmee u effectief alleen de injectiefase kunt simuleren en injectiedefecten kunt identificeren (laslijnen, luchtbellen, onvolledig gieten)

- Een geavanceerde versie waarmee u de onderhouds-/verdichtingsfase kunt simuleren, evenals de krimp- en afkoeltijd en alle geavanceerde analyses (insert, bi-injectie, co-injectie, enz.) Deze versie maakt ook geavanceerde onderdeelverfijning mogelijk met automatische verfijning (zowel in oppervlak als volume)

Deze eerste 2 niveaus lossen problemen op die verband houden met het ontwerp van het onderdeel.

Er zijn ook meer geavanceerde niveaus die de berekening van vervorming en regulering van de tooling mogelijk maken voor degenen die de mallen ontwerpen.

Als u meer informatie nodig heeft, aarzel dan niet,

Manon

1 like

Dank u voor uw antwoorden!

Dit supplement voldoet echt aan mijn behoeften, zowel wat betreft de functies als het gebruik.

Bedankt.

4 likes