SolidWorks: Waarom zijn afschuiningen verschillend van kleur?

Hallo

In sommige kamers zijn de afschuiningen grijs, het is geen existentieel probleem, maar ik vraag me af waarom!

Overkomt het jou ook? Heeft u een verklaring?

1 like

Hallo

Het moet zijn omdat de kleur van je stuk alleen wordt beïnvloed door de buitenste schil, dus als je graaft, is dat te zien!

Zoals wanneer je in een appel bijt... Ja, het is middag, ik heb honger

5 likes

Het is niet via een reflectie- en schaduweffect

Uw afschuiningen zijn allemaal op dezelfde manier met het gereedschap gemaakt?

@+ 

1 like

Beheer van het uiterlijk als je ons vasthoudt, uiteindelijk, als het grijs is, is het de kleur van het materiaal?

Want als je materiaal groen plastic is en de afschuiningen grijs, dan is het iets anders

2 likes

Ben het met @Tomalam eens.

Wat zegt het als je kijkt naar het uiterlijk van je afschuining?

Een kleine printscreen?

screenshot403.jpg
3 likes

Mijn kleur is goed aangebracht op de kamer!

Aan de andere kant zag ik net dat er texturen zijn aangebracht op bepaalde afschuiningen of filets!

De vraag is waarom?

@lucas, heb je geen definitie van machinale bewerking die ergens is geprogrammeerd die een schijn zou geven?

Hallo

Zou het uiterlijk niet anders zijn tussen het onderdeel, het lichaam, de functie, het gezicht enz...?

Er zijn inderdaad prioriteiten: de kleur van het gezicht heeft voorrang op de functie, de functie heeft voorrang op het lichaam, het lichaam op het deel. Maar als de functie "Afschuinen" grijs is, kan deze ook afkomstig zijn van de optie "Functiekleuren negeren" die niet is aangevinkt (documentopties) en daarom de hier gedefinieerde kleur aanneemt.

Vriendelijke groeten

couleur_fonction.png
4 likes

Inderdaad, bedankt @jmsavoyat, het was deze optie die niet was aangevinkt!

1 like