Solidworks premium en solidworks simulatie

Hoi allemaal

Ik heb een solidworks premium 2017. 

Ik heb toegang tot simulatie, maar alleen de statische module, en ik moet een thermische studie doen.

Mijn IT-beheerder laat me weten dat ik theoretisch de volgende modules tot mijn beschikking heb: CW-PRO en CAE CW PRO

Ik weet niet wat dat betekent, en hij ook niet??

Kunt u mij vertellen welke module ik nodig heb voor thermische simulatie?

Bij voorbaat dank

Julien SERRE

Goedenavond

je moet het aan je dealer vragen, want DS-namen zijn een echte souk.

Ik heb bijvoorbeeld een zogenaamde premium versie, maar  in werkelijkheid is er CAD en een standaard simulatiemodule.

Je moet je dus concentreren op de extra modules om je weg te vinden

Kijk hier www.solidworks.fr/sw/docs/SW2015_Simulation_DS_FRA.pdf

maar wat zeker is, is dat je niet de standaardversie moet zijn maar de Solidworks Professional-versie (kijk op pagina 3)

Hierboven heb je nog een andere (zeer dure) versie van Solidworks Simulation Premium. (zie pagina 4)

Ter informatie: CAE staat voor Computer-aided engineering (CAE) in het Frans, wat zich vertaalt als: Computer-Aided Engineering (CAE) is het wijdverbreide gebruik van computersoftware om technische analysetaken te vergemakkelijken. Dit omvat eindige-elementenanalyse (FEA), computationele vloeistofdynamica (CFD), multibodydynamica (MBD), duurzaamheid en optimalisatie, waaronder nu topologische optimalisatie.
Voor alle duidelijkheid, naast CAD heb je extra modules waaronder FAE (Finite Element Analysis) simulatie

Aan de andere kant, de droge op de CW appellatie .

Controleer of alle opties zijn geactiveerd, want je hoeft niet alle modules vanaf het begin te laden. Om TOOL==> COMPLEMENT ==> te controleren wat je wilt met eventueel laden zodra het begint.

Vriendelijke groeten

1 like

Bedankt voor dit antwoord, ik ga het onderwerp lezen dat je me vertelde...

Ik heb wel een premie

Fijne dag

1 like