Hoi allemaal
Ik gebruik SolidWorks met de Scale-optie, maar ik begrijp echt niet hoe ik het moet gebruiken!
Verklein bijvoorbeeld een Y-rib met 2,1 mm.
Bedankt dat je me hebt geholpen.
Vriendelijke groeten.
Hoi allemaal
Ik gebruik SolidWorks met de Scale-optie, maar ik begrijp echt niet hoe ik het moet gebruiken!
Verklein bijvoorbeeld een Y-rib met 2,1 mm.
Bedankt dat je me hebt geholpen.
Vriendelijke groeten.
Hallo
Het kenmerk op een onderdeel of de ladder in de schets? Als je slechts één rib wilt verkleinen, zal het niet werken omdat de schaal op het lichaam of de schets wordt aangebracht en niet op een deel.
Hallo
Als u een rib van 2,1 mm wilt gebruiken, waarom zou u deze dan niet rechtstreeks op deze rib veranderen?
De schaalfunctie is zoals gezegd globaal, ten opzichte van de oorsprong, het zwaartepunt of gecoördineerd met een schaalfactor met 1 voor het origineel. dus als we een waarde van 0,5 zetten halveer je je object, maar in zijn geheel en niet op een X, Y, Z as.
De enige plek waar je kunt ingrijpen op x of y is op de afmetingen van een afbeelding in een schets.
Heeft u mogelijk een afbeelding waarmee u uw probleem kunt zien?
Dus dank u voor uw antwoorden.
Effectief en met meer precisie om u te geven,
Verklein bijvoorbeeld met schaalverdeling: 3 mm op Z; 2 mm op Y en 2 mm op X.
- Je doet Insertion/Function/Scale;
- In uw geval moet u het vakje "Uniforme schaling" uitvinken;
- Voer de 3 coefs in (te berekenen volgens de afmetingen).
inderdaad had ik deze doos niet gezien, voorlopig maakt het een regel van 3 om te weten welke coef van toepassing is om je 2 en 3 mm te hebben
Om een enkele rib te verkleinen, kunt u een gezicht verplaatsen.
Het is niet de schoonste functie, maar het werkt.
Om dit te doen, Invoegen, Gezicht, Verplaatsen...
Dank u voor uw antwoorden. Maar helemaal slecht zijn in wiskunde ...
Heb je een voorbeeld zodat ik begrijp hoe ik moet rekenen?
Bijvoorbeeld, op een Z-dimensie van 52,1 om deze in te stellen op 50, in Y van 50,5 tot 48 en X van 85 tot 81?
Bedankt.
Deel voor het 1e voorbeeld gewoon 50/52,1=0,9596 en pas deze coef toe.
Voor de andere 2 assen laat ik je de verdeling doen ;)