[ SolidWorks ] Probleem bij het centreren van een STL-bestand op de schets

Hoi allemaal

Ik zou graag willen weten of het al dan niet mogelijk is om een .stl-bestand op een schets te centreren ?

Want als ik het bestand importeer, en ik schets, wordt het naar rechts van de oorsprong verschoven.

Bedankt.

Vriendelijke groeten.

Hallo

Heb je functieherkenning gedaan om een SLDPRT-bestand te hebben of gebruik je de native STL?

In feite hoef je in de boom alleen maar op "loslaten" te klikken, je kamer dwaalt dan overal heen en centreert de kamer vervolgens op de oorsprong met de 3 native vlakken van de kamer.

Vriendelijke groeten

1 like

Ik gebruik een eenvoudig .stl-bestand.

Na in de boom te hebben gezeten, heb ik niet "bevrijd".

Ik ben erin geslaagd als je het stl-bestand wilt verplaatsen met "body-move" of ik heb een schets gemaakt met een cirkel en as, maar het probleem is dat de .stl niet gecentreerd is.

Of om de lichaam(en) te verplaatsen (invoegen, oppervlak, verplaatsen, kopiëren)

Ik probeer een oplossing te vinden, ik weet niet echt of ik de .stl in volume of oppervlak moet openen. Wetende dat als de .stl eenmaal gecentreerd is, ik hem niet meer aanraak!

Ik gebruik de .stl als je er daarna mee wilt schetsen.

Gloupss

In solidworks beweegt het bestand niet met je muis over het scherm als een onderdeel dat geen beperkingen zou hebben.

Ik heb geen SW bij de hand tot vanavond , maar misschien zal @sbadenis het me vertellen of ik maak de fout met STL. In solidworks kun je normaal gesproken de positie, het referentiekader, etc, etc... opnieuw definiëren.

Vriendelijke groeten

@Zozo_mp: Ik denk dat je het bij het verkeerde eind hebt over de werkomgeving. De STL is een geïmporteerd lichaam in een deel, niet een onderdeel in een assemblage.

1 like

Het is me gelukt om iets te doen,

Ik deed een sketch + body-move op vooraanzicht en een schets + bodymove op het rechteraanzicht en ik speelde met offsets.

Het ziet eruit + of - als wat ik wilde, dus daar ga je. (moeilijk omdat het een speciaal stuk is)

De kamer is + of - gecentreerd, dus goed... Ik ga ermee om!

Met surface move/copy kunt u uw onderdeel in x, y of z verplaatsen volgens de zijden of volgens de beperkingen.

En een kleine tip in SW2018 als je een lichaam verplaatst met verplaatsing kopie met beperkingen en je verwijdert de functie, dan blijft het lichaam waar je het had beperkt! en dus geen extra functie!