SolidWorks: eigenschappen van gelaste onderdelen

Hoi allemaal

Bij het tekenen van een gelast onderdeel kunt u de tabel met de lijst met gelaste onderdelen weergeven: is het mogelijk om de onderdelen die niet automatisch  gelast zijn met de hand in te vullen ?

Ik heb het net geprobeerd door naar de eigenschappen van de gelaste onderdelen te gaan, ik heb toegang om sommige velden te wijzigen (maar niet de lengte), maar het invullen ervan heeft geen effect, SolidWorks slaat ze niet op!

Enig idee ? Ik zit in SW 2014 SP2, maar ik denk dat het probleem hetzelfde is op de oudere versies.

Hoi @ Lucas

Heb je deze tutorial gezien?

http://www.lynkoa.com/tutos/3d/solidworks-la-mecano-soudure

In theorie is alles aanwezig

@+ ;-)

capture_nomenclature_mecano_soudure.png

Op SW2013 werkt het perfect. Weet u de juiste informatie over het dossier? Heeft u uw lijst met gelaste onderdelen bijgewerkt?

screenshot332.jpg
3 likes

Sorry, geen tijd om een tutorial van 1 uur en 8 minuten te bekijken voor een vraag als deze die eruitziet als een bug ...

In ieder geval bedankt.

1 like

Welke velden wil je invullen?
Heb je geprobeerd een eigenschap toe te voegen om te testen?

1 like

@ Lucas

Het is 1 uur rijden

Als in uw nomenclatuur de lengtevakken leeg zijn, klikt u gewoon bovenaan de kolom Lengte

teek......... Eigendom van het item op de lijst met gelaste onderdelen

In theorie heb je je lengtes

@+ ;-)

Ja, ik klik met de rechtermuisknop op de map > Eigenschappen, ik ga naar het laatste tabblad Tabel met gelaste onderdelen zoals in de afbeelding, en wanneer ik het FR-label of het dimensieveld invul (velden waartoe ik toegang heb in wijziging in tegenstelling tot LENGTE), die ik valideer, wanneer ik terugga naar de eigenschappen, zijn de velden leeg ! Een update van de lijst met gelaste onderdelen helpt niet !

Werkt het voor u zonder enig probleem?

pieces_soudees.png

En hier is het dan: u hoeft niet naar het laatste tabblad te gaan, blijf in het tabblad "Overzicht van gelaste onderdelen"!

screenshot333.jpg
3 likes

@ Lucas

Klik in de stuklijst van het plan als onderdeel van deze stuklijst op de kolomkop Lengte

Tools zullen op magische wijze verschijnen

Eigenschappen controleren Item van onderdelenlijst om te lassen 

@+ ;-)

Je doet wat Benoit LF zegt, je moet naar het tabblad "samenvatting van de lijst met gelaste onderdelen" gaan en daar kun je overschrijven zoals je wilt, ik doe het vaak

2 likes

+1 met Benoit,

Dit laatste tabblad is een visualisatie van uw mechanisch gelaste lijsttabel die u al dan niet in uw tekening gaat invoegen.
Het is in het eerste tabblad dat je voor de wijzigingen moet gaan.

Normaal gesproken, als uw mechanisch gelaste lichamen zijn gemaakt via het commando "mechanisch gelast element", moet de informatie automatisch worden ingevuld (natuurlijk moet u uw mechanisch gelaste profielen correct hebben ingevuld).

Voor alle andere carrosserieën (plat, platen) moet u het eerste tabblad handmatig invullen of de smartproperties gebruiken

1 like

@flegendre

De +1 is hier!

;-D

screenshot334.jpg
3 likes

Bedankt allemaal!

Inderdaad, waarom zou je zoeken naar ingewikkeld in het 3e tabblad als je het eenvoudig kunt maken!

1 like