Omdat het een peiling is en dus een vraag en ik graag zoveel mogelijk antwoorden wil hebben, neem ik de vrijheid om hier te posten. Als de moderatie vindt dat het ergens anders moet worden geplaatst, dan is dat maar zo!
Wat is uw gebruik van bibliotheekfuncties in SolidWorks ?
Ik heb mezelf verschillende keren gezegd dat ik de functies van de AltiTech-bibliotheek moest testen (link: http://bib.altitech.free.fr), maar ik heb het nog niet gedaan.
Mis ik iets?
Zijn er nog andere gratis hulpprogramma's van deze stijl die ik passeer?
Maar voordat u hier antwoordt, beantwoordt u alstublieft de enquête:
Ja, je mist iets, de slabbetjesfuncties, eenmaal goed geconfigureerd zijn magisch, je kunt er bijna alles mee doen. Aan de andere kant, om een bibi-functie te hebben die standhoudt, moet je de tijd nemen om deze te configureren en te testen voordat je hem operationeel maakt!
Persoonlijk gebruik ik ze in mechanisch gelaste onderdelen, het stelt me ook in staat om de nomenclatuur van deze bib fct uit de nomenclatuur van mechanisch gelaste onderdelen te halen. Daarna werkt het ook heel goed voor de pijpen, ik heb tt mijn ellebogen, T-stuk, verloopstukken, ronde vierkanten gemaakt, dat soort dingen.
Ik had een tijdje geleden een kleine tutorial gemaakt om het principe van het maken van een slabbetje uit te leggen als je geïnteresseerd bent? Het voorbeeld is een heel, heel eenvoudig stuk, maar je kunt er alles mee doen!
EDIT: Aan de andere kant, voor de altitech slabbetje, als de maker gemaakt van zijn slabbetje fct op vrij oude versies van SW, als je probeert om ze op te splitsen, soms is de ontwerpmethode nogal inconsistent in het licht van de SW nieuwigheden
@Joss: Een korte vraag over je tutorial: zou het niet interessanter zijn geweest om een enkele referentie te nemen, de rand, in plaats van een gezicht en een rand te nemen? Het invoegen van de functie zou gemakkelijker zijn geweest, nietwaar?
Het kan leuk zijn om bibliotheekfuncties en profielen te delen waar je op elk kunt stemmen, en hun populariteit te sorteren, direct te zien welke nuttig zijn!
Van mijn kant gebruik ik vooral de gereedschapskist voor alles wat standaard is. maar ook een persoonlijke bibliotheek die ik in de loop van de tijd ontwikkel. Ik heb veel standaardelementen toegevoegd die zeer praktisch waren tijdens de conceptfasen (bv. dummy, voertuig...) maar ook alle maten beugel, lier en hijsring... Ik heb ook gereedschap (alle maten combinatiesleutels, pijptangen en inbussleutels, het is erg praktisch om de toegankelijkheid voor montage te controleren!)
En natuurlijk heb ik een complete bibliotheek met standaardprofielen voor mechanisch lassen gedownload, want SW's is nogal belachelijk...
@PL, uh, hier zoals dit, zou ik zeggen dat het komt omdat als ik maar één rand neem, mijn stuk misschien de verkeerde kant op gaat. Daarna had ik veel verschillende tests op dit onderdeel gedaan voordat ik de tutorial deed en het is de beste oplossing die ik heb gevonden
Het beste is om nuttige functies te creëren in je baan / bedrijf.
In ons bedrijf doen we soortgelijke reeksen gaten op bijna al onze assemblages: een bibliotheekfunctie (met configuraties) later en een drag and drop maak je 4 of 5 solidworks-functies aan, je bent er zeker van dat de afmetingen standaard de juiste zijn, een klik met de rechtermuisknop en je verandert de grootte/posities van je gaten.
Om je functie te valideren moet je een testonderdeel in echt 3d maken (d.w.z. niet op de 3 basisvlakken) omdat het gebeurt dat je functie op het voorvlak werkt, maar niet op het rechtervlak ...
We hebben ook onze boekenkasten gemaakt voor flenzen, veelvoorkomende schetsen...
Je verliest in het begin wat tijd met het maken van je functies, maar daarna is het echt een tijdsbesparing.
Als je er zin in hebt, creëer je slimme componenten die de bewerking in je onderdelen genereren wanneer je je slimme component in de assemblage plaatst: de bovenste...