Ik heb een onderdeel dat niet in hoogte beperkt is (het zal worden beperkt in een assemblage met een envelop die zal worden geconfigureerd volgens ons ontwikkelingsproject) Ik wil dat dit onderdeel een lineaire herhaling van 300 mm van een functie maakt, maar uiteindelijk wil ik dat het een herhaling kan maken door het zo te configureren dat zelfs als het niet mogelijk is om dit te doen.Er is niet meer ruimte om een laatste 300 mm te doen dan dat ze me er toch een maakt als er meer dan 100 mm over is (dus de laatste moet <300 mm zijn, maar >100 mm anders niet de laatste rep doen) en ik weet niet hoe ik het moet aanpakken! (zie foto voor meer info)
PS vergeet de 0-rating van de onderkant , het is niet goed, mijn herhaling moet van bovenaf beginnen en ik herinner je eraan dat de lengte zal variëren, dus ik kan geen afmeting voor de laatste plaatsen, ik wil dat het zich automatisch aanpast als ik mijn stuk ''rek''.
Waarom doe je niet je 300 herhaling en herhaal je de laatste herhaling 1x op 100 en 1x op 300, zodat je de een of de ander kunt activeren of deactiveren, afhankelijk van de behoefte...
Waarom zet je niet de hoogtedimensie in bestuurd en doe je dan een 1e herhaling met een vergelijking volgens de bestuurde hoogte. Doe dan een 2e herhaling die begint vanaf de totale hoogte H minus de laatste herhaling en deze laatste herhaling wordt altijd gecontroleerd voor een vergelijking en afhankelijk van de waarden van de 1e wordt deze geactiveerd of verwijderd.
Dit alles om te zeggen dat je met vergelijkingen in staat zou moeten zijn om je geluk te vinden en het op je geval toe te passen.
Ik was aan het kijken wat ik kon doen als ik het probleem moest oplossen en in de richting ging van wat CAD Trainer http://help.solidworks.com/2012/french/Solidworks/sldworks/HIDD_PATTERN_BY_SKETCH.htm
Ik stel voor dat je ook naar de volgende verschillende mogelijkheden kijkt, het zou de duivel zijn als geen van hen overeenkwam met je probleem (als ik het goed begreep want niet erg duidelijk voor mij ;-) hihihi )
Ik zou 2 herhalingen doen: - de basisherhaling in 300 stappen; - een herhaling van de eerste functie met een stap berekend door te spelen met formules (dit moet in overeenstemming zijn met het idee van A. Leblanc).