Hallo
Heeft u dit probleem met Solirdworks Resource Monitor die begint bij 1/3 van het RAM-geheugen, d.w.z. 5 GB van de 16 Beschikbaar
Is er een manier om de alarmdrempel in te stellen?
Hallo
Heeft u dit probleem met Solirdworks Resource Monitor die begint bij 1/3 van het RAM-geheugen, d.w.z. 5 GB van de 16 Beschikbaar
Is er een manier om de alarmdrempel in te stellen?
Hallo
De bronnenmonitor heeft geen interface en is daarom niet instelbaar.
Aan de andere kant is het verrassend dat het je een waarschuwing geeft bij 5 GB gebruikt geheugen. Ik ontvang slechts ongeveer 95% van het gebruik meldingen en ik heb de instellingen nooit aangeraakt.
Blijft het alarm daar nog een tijdje staan of verdwijnt het snel?
Het is mogelijk dat je alleen pieken hebt in het RAM-gebruik
Normaal gesproken zit ik op 3,5 GB RAM-gebruik (Vive WIN10), wat slechts 1,5 GB is voor Solidworks, ik controleer niet of er pieken in het RAM-verbruik waren, maar het zou me verbazen omdat ik maar vijf tekeningen open heb met in totaal één assemblage en vijf onderdelen
Het lijkt erop dat u niet de enige bent die dit probleem is tegengekomen op Windows 10
Ik werk ook op Windows 10 en ik ontvang deze meldingen zelden (als ik een melding krijg, is dat gerechtvaardigd).
Aan welke versie van Solidworks werk je?
Windows 7, bijna identiek probleem.
De ram wordt niet veel gebruikt, maar ik heb moeite om meer dan 20 plannen te openen (en omdat ik Solidworks gebruik, neemt het aantal mogelijke openingen af, na een paar uur werk is het soms pijnlijk).
Helaas, ik heb geen oplossing... En ik kan bevestigen dat het vervelend is!
Zie deze link die je de juiste walkthrough geeft ;-)
http://www.javelin-tech.com/blog/2011/01/solidworks-system-resources-running-low-message/#.WMro-mrhDmF
@+ ;-)
Zie ook deze link
http://www.leguide3d.com/profiles/blogs/solidworks-comment-d-sactiver-les-notifications-de-solidworks
Het hulpprogramma SOLIDWORKS Resource Monitor bewaakt de bronnen die worden gebruikt door de SOLIDWORKS-software of uw systeem. Wanneer de bronnen laag zijn, geeft SOLIDWORKS Resource Monitor een bericht weer in het systeemvak van de Windows-taakbalk om u te helpen reageren en een systeemstoring of gegevensverlies te voorkomen.
Het pictogram van de SOLIDWORKS Resource Monitor in het systeemvak heeft een kleurcode om de beschikbaarheid van bronnen aan te geven:
Het niveau van alle soorten beschikbare middelen is voldoende.
Het niveau van een of meer grondstoffen is laag. Het wordt aanbevolen om middelen vrij te maken.
Bijna alle van een of meer middelen zijn gebruikt. Als u doorgaat met uw werk, kunt u te maken krijgen met systeemstoringen of gegevensverlies, dus het is absoluut noodzakelijk om bronnen vrij te maken. Naast de berichten die door de monitor in het systeemvak worden verstrekt, verschijnen er extra berichten in de SOLIDWORKS-software als u opdrachten probeert uit te voeren.
Als u het meest recente bericht opnieuw wilt bekijken, klikt u op het pictogram SOLIDWORKS Resource Monitor of in het systeemvak.
Er zijn zeker goede redenen om op de hoogte te worden gesteld, maar het kan zijn dat u deze meldingen van tijd tot tijd moet negeren omdat u bezig bent met het importeren van een groot bestand of een grote assembly.
Dit komt omdat deze meldingen repetitief en luidruchtig kunnen zijn en als gevolg daarvan vervelend kunnen worden.
Ga als volgt te werk om ze uit te schakelen op Windows 10:
Alles gebeurt in de meldingsinstellingen van Windows.
Om snel toegang te krijgen tot de Windows-meldingsinstellingen, kunt u "Melding" invoeren in het zoekveld naast het Windows-pictogram (als het zoekvak ontbreekt, klikt u met de rechtermuisknop op de taakbalk en selecteert u Zoeken ).
In het instellingendialoogvenster van SOLIDWORKS Resource Monitor kunt u kiezen welke meldingen u wilt ontvangen en hoe u deze wilt ontvangen. U kunt bijvoorbeeld nog steeds alle meldingen ontvangen, maar u kunt ze dempen:
Als uw meldingsinstellingen zijn ingesteld, kunt u zonder onderbreking vanuit Windows blijven werken.
Ga als volgt te werk om ze uit te schakelen op Windows 7:
Open de meldingsaanpassing via de kleine pijl op de Windows-taakbalk en klik vervolgens op de knop Aanpassen :
Deze korte tutorial over SolidWorks Resource Monitor-meldingen loopt ten einde.
ludo.mai Ik ben op SW 2016 SP5
KVuilleumier inderdaad, ik gebruik maar 2 GB RAM, het raakt in paniek, het is snel vervelend
gt22 Het uitschakelen van de melding is van weinig belang, want het meest vervelende is dat SOlidworks de bestanden niet meer opent en elke wijziging afraadt
Door Adam Harte-Maxwell, CSWE SOLIDWORKS Tech Tips 3 Reacties
Iedereen die met grote SOLIDWORKS-bestanden werkt, heeft hoogstwaarschijnlijk de waarschuwing ontvangen: Low SOLIDWORKS System Resources.
Waarschuwingsbericht voor bronnen onderaan
Natuurlijk was uw eerste reactie om uw RAM-gebruik in Taakbeheer te controleren en u ziet dat het geheugengebruik laag is, dus u vraagt zich af: "Waarom krijg ik deze waarschuwing?". In sommige gevallen ben je waarschijnlijk gewoon blijven werken, tenslotte Het lijkt slechts een waarschuwingsbericht te zijn en SOLIDWORKS werkt nog steeds, maar na wat meer werk te hebben gedaan, crasht SOLIDWORKS en crasht. Wat veroorzaakte dit?
In deze blogpost zal ik de reden voor deze waarschuwing samenvatten en een pleisteroplossing bieden die het voorkomen van deze waarschuwing zal helpen verminderen, en we hopen verdere crashes te voorkomen.
Eerste punt om te doen - deze waarschuwing heeft meestal niets te maken met systeemgeheugen, het is waarschijnlijker dat GDI-objecten (Interface Graphics Device) de standaardlimiet naderen die vooraf is ingesteld door Windows.
Als SOLIDWORKS nooit is overschreven na het ontvangen van de waarschuwing "SOLIDWORKS System Resources Run Low", dan zult u deze waarschijnlijk negeren en doorgaan met werken, aangezien deze waarschuwing wordt geactiveerd wanneer de GDI-objecten die door SolidWorks worden gebruikt, de 9000 hebben overschreden.
Ik ga niet in detail treden over wat een GDI-object is, maar als je geïnteresseerd bent, Google en je zult veel informatie vinden. En hier is een directe link naar de uitleg van Wikipedia hierover: http://en.wikipedia.org/wiki/Graphics_Device_Interface
Als u kort na ontvangst van de waarschuwing overschrijft, raakt u de limiet en sluit uWindows SOLIDWORKS .
Dit is wat u in deze situatie kunt doen. U kunt het aantal GDI-objecten beheren via Taakbeheer; Het is een nieuwe kolom die u moet toevoegen via het menu Weergave.
Taakbeheer - kolom GDI-objecten
Zodra een enkel proces 10.000 GDI-objecten bereikt, wordt het beëindigd. Dit is de standaardlimiet die door Windows is ingesteld en die een enkel proces kan bereiken.
Er is een registeraanpassing die daar verandering in kan brengen; een enkel proces kan maximaal 16384 zijn, terwijl het maximale brede systeem voor alle processen 65,536 is; Wijzigen van de
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Windows\GDIProcessHandleQuota
registersleutel om de limiet per proces (GDIProcessHandleQuota) te wijzigen tot de bovengrens van 16.384; Pas de basis van DECIMAL aan. Dit geeft je wat ruimte om te ademen.
** WAARSCHUWING ! - Ik raad u aan deze wijziging aan te brengen als u zich erg op uw gemak voelt bij het bewerken van het Windows-register. Onbedoelde wijzigingen in het register kunnen uw systeem onbruikbaar maken, dus wees uiterst voorzichtig bij het aanbrengen van registerwijzigingen. herstelWindows voordat u registerwijzigingen aanbrengt.
Hier is een site die het proces van het maken van een herstelpunt in Windows Vista en 7 uitlegt en laat zien als u niet bekend bent met deze tool - http://www.howtogeek.com/howto/windows-vista/create-a-restore -Point-for-windows-vistas-system-restoration/
Ga voor meer informatie over het wijzigen van de hierboven besproken registervermelding naar: http://msdn.microsoft.com/en-us/library/ms724291(v=vs.85).aspx
Er is een vrij lange thread in het SOLIDWORKS-forum die zich richt op het onderwerp "SOLIDWORKS System Resources Run Low", waarvan ik je aanraad om te lezen voor meer informatie. Er zijn ook enkele uitleg van SOLIDWORKS over hoe je het gebruik van GDI kunt minimaliseren en ook wat ze doen om te helpen: https://forum.solidworks.com/message/190940#190940
Alle antwoorden die ik je heb gegeven, komen van Solidworks-ondersteuning
Zie de links en het zijn hun walkthroughs
Dus als het niet bij je past
Ik heb geen + antwoorden voor je
@+ ;-)
gt22 Het past bij mij voor een persoonlijke pc, maar ik geef toe dat het prutsen met het register op de werk-pc heel weinig voor mij is:) Geen zorgen in ieder geval, bedankt voor al deze feedback
Dus ik sluit het onderwerp:)
@ MaD
Om het onderwerp af te sluiten, moeten we u een beter antwoord geven om te kiezen
De Lynkoa-site werkt al sinds het begin via een motivatie om leden aan te moedigen om deel te nemen
Je kunt jezelf ook als het beste antwoord verklaren, maar je krijgt geen punten
Hierdoor kan de poster van het antwoord een paar punten verdienen
door een opeenstapeling van punten om ze in te wisselen voor beloningen
Zie het tabblad Beloningen op de taakbalk
Het is ook in principe om via de duim de antwoorden te vragen die al dan niet op de vraag beantwoorden in termen van relevantie
dus duimen omhoog = +1
duim omlaag =-1
@+;-)
De GT22-oplossing werkt perfect, ik heb het aantal GDIProcessHandleQuota verhoogd en ik kan 8 keer meer plannen openen (ik heb niet gekeken hoeveel, ik heb de limiet tot het uiterste geduwd en duizenden plannen verzonden. SolidWorks crasht vanwege een andere limiet).
Zodat je het in betere antwoorden kunt zetten:)
Zie hier: http://www.lynkoa.com/forum/3d/probleme-ressources-de-fenetrage
fthomas werken bij de SolidWorks Hotline, kunnen we zijn bericht volgen.
Toon dit bericht indien nodig aan uw IT-afdeling, zodat zij de limiet kunnen verhogen.
bedankt voor je feedback @ KVuilleumier +1
kunnen we weten hoeveel u uw GDIProcessHandleQuota hebt verhoogd?
@+ ;-)
Hooguit 65.536 en 18.000 voor het veld USERProcessHandleQuota.
Maar wees voorzichtig, u moet de pc opnieuw opstarten om rekening te houden met de wijziging. En om op ~36.000 GDI SolidWorks uit te komen op een andere limiet op Windows-niveau. Maar ik heb nog veel meer plannen kunnen openen!