Solidworks Bron Monitor

Hallo

Ik heb een probleem dat met het verstrijken van de tijd steeds vervelender wordt. Ik werk aan een assemblage in de modus Complexe assemblage. Ik ben bezig met de installatie van kanalen in een gebouw en soms, na een tijdje werken, kan ik de onderdelen van mijn assemblage niet meer openen vanwege de "Solidworks Resource Monitor" die aangeeft dat ik te veel bestanden open heb staan. Tot nu toe lijkt alles normaal.

Het probleem is wanneer ik al mijn bestanden sluit (niet zo veel, ongeveer tien in het algemeen). De Solidworks Resource monitor blijft me blokkeren voor het openen van nieuwe bestanden, ook al heb ik alles gesloten, ik ben gedwongen om solidworks en mijn sessie te sluiten.

Bij het werken aan een complexe assemblage is de laadtijd relatief lang. Het zou mij maar twee of drie keer zijn overkomen, waarom niet... Ik ga ermee om. Het probleem is dat deze bug steeds vaker verschijnt naarmate ik vordert in mijn project, tot meerdere keren per uur... Ik verspil kostbare tijd.

Iedereen weet dit probleem? En zo ja, weet hij hoe hij het moet oplossen?

Zie screenshot

Bij voorbaat dank.

sw_ressource_monitor.png

Hallo

In Creo is er een manier om de bestanden die we hebben gesloten te wissen en daardoor ruimte vrij te maken.

Aan de andere kant, op SW, weet iemand of het klaar is? Dit zou een oplossing kunnen zijn

2 likes

Hallo

Heb je geprobeerd terug te gaan naar de "lichte" in plaats van de "opgeloste" modus?

Fred.

2 likes

Een probleem dat ik al ben tegengekomen, dat werd opgelost door de sluiting van SW.

Heb je ooit gecontroleerd of je SolidWorks is uitgeschakeld? Ctrl+Alt+Del/Taakbeheer/Proces/SLDWORKS.exe zou moeten verdwijnen.

Probeer, wanneer je deze boodschap begint te zien, de delen terug te plaatsen die je in de nabije toekomst niet meer van dienst zijn.

2 likes

Ik ga de oplossing proberen om in Lite te werken, het is waar dat een groot deel van mijn onderdelen in de staat Opgelost is, het moet veel ruimte in beslag nemen...

Het is waar dat ik er niet aan heb gedacht om de taakbeheerder te openen om te controleren of SW gesloten is, het zou een oplossing kunnen zijn in plaats van de sessie te sluiten.

Ik zal dit allemaal testen en ik hou jullie op de hoogte, dank je!

PS: als ik mijn sessie niet snel afsluit, verandert de "leuke" boodschap in deze iets agressievere boodschap: cf. screenshot

sw_ressource_monitor2.png

Anders moet je het speedpak proberen.

Maar hier kan ik je niet helpen, ik heb het nog nooit gebruikt.

1 like

Inderdaad, @Frédéric, kan de Speedpak een oplossing zijn.

U moet een Speedpak-configuratie maken van de assemblages die u gebruikt. Het verlicht enorm. Dus om getest te worden voor uw toepassing.

Als u het niet weet, kunt u een versie van een assembly hebben die slechts een afbeelding is, met uitzondering van een paar componenten of gezichten die u hebt geselecteerd.

1 like

Auw, nog een probleem, na je antwoorden, ik begrijp absoluut niet waarom, maar de optie "Zet opgeloste onderdelen op licht" bestaat niet in mijn menu's, alleen het tegenovergestelde... Meme door het menu aan te passen !!

In de SW-help wordt echter gezegd dat een simpele klik met de rechtermuisknop op een onderdeel / assemblage / subassemblage toegang geeft tot de optie "Stel opgeloste onderdelen in op verlicht"... Niets aan te doen...

Ik ben aan het werk...

Zie screenshot

sw_ressource_monitor3.png

Het is grappig, want ik heb er toegang toe... zelfs als ik alleen lichte onderdelen heb!!

Heb je een back-up van je instellingen? Als dat zo is, probeer ze dan op te laden. (Start/Alle programma's/SolidWorks/SolidWorks Tools/Wizard Instellingen kopiëren.)

Zelfs proberen vanaf het hoogste niveau montage?

In aanvulling op wat er is gezegd

Kijk ook naar de blokkeerbalk waarmee je de functies in de boom kunt bevriezen

Zie tutorial:  http://www.lynkoa.com/tutos/barre-de-blocage-sous-solidworks

Hierdoor is het mogelijk om de onderdelen die niet geopend hoeven te worden niet te openen

De lichtmodus verbruikt ook minder hulpbronnen

@+ ;-)

1 like

@Frederic, ja, zelfs proberen met de montage op een hoger niveau.

@Benoit LF, ja, ja, inderdaad, ik ga proberen mijn instellingen te resetten.

@gt22, ik heb deze beroemde blokkeerbalk nog nooit gebruikt, ik heb hem tot nu toe niet gebruikt, maar het lijkt me een goed alternatief als het ook het effect heeft dat de onderdelen lichter worden. Als het alleen dient om mijn munten te blokkeren en geen middelen vrijmaakt, geef ik toe dat dit niet precies is wat ik zoek.

In ieder geval, bedankt voor je antwoorden, ik weet niet welke ik dan moet kiezen^^

2 likes

A Je kijkt naar de blokbalk van de zelfstudie

Het blokkeert het niet alleen, het houdt alleen rekening met het visuele

Dus minder MB per onderdeel of functie

Test een vrij zware X-assemblage met en zonder vergrendelingsstang

Open en kijk naar de laadtijd

Je zult misschien enigszins verrast zijn

dat + is als je in een gebouw werkt voor de installatie van kanalen zoals ik het begreep 

Je rugzak kan in oppervlakte en uit één stuk zijn, dus minder geheugen om voor niets te eten

vermijd vakanties etc

@+ ;-)

2 likes

@ Joss.G

Vertel je ons nieuws?

Helpt deze blokbalk?

Wat is je gevoel op dit moment?

Het kan veel mensen helpen

Bedankt

@+ ;-)

1 like

@gt22: Nou, het is jammer, de blokkeerbalk werkt thuis niet... Nou, niet helemaal, het werkt op al mijn onderdelen, al mijn assemblages, behalve de zwaarste, degene waar ik voornamelijk aan werk en die al mijn geheugen in beslag neemt en mijn probleem doet verschijnen!!

Ik heb een beetje rondgerommeld, niets te doen, de optie is aangevinkt, maar de balk weigert alleen op dit document te verschijnen! Ik geef toe dat ik een beetje gefrustreerd ben:(

Anders heb ik het advies van @Benoit opgevolgd, in feite hoef ik mijn sessie niet te sluiten wanneer de bug is opgelost, ik hoef alleen maar naar het tabblad Proces van de taakbeheerder te gaan en daar SW te sluiten.

Een kleine afleiding van het probleem (zonder het op te lossen): wanneer ik mijn bestand voor het eerst open, worden mijn delen geopend in de lichte modus, zodra ik ze bewerk, gaan ze in de opgeloste modus. Dus, in afwachting van een oplossing, werk ik mijn onderdelen alleen in een specifieke volgorde bij om te voorkomen dat mijn geheugen vanaf het begin overbelast raakt... Het is precair, maar het stelt me in staat om het wat langer vol te houden...

De Speedpack-optie lijkt mij nogal in het idee, maar ik geef toe dat ik een beetje bang ben om wat gegevens van mijn assemblage te verliezen. Ik zal er naar kijken met een lichter bestand om het voor het eerst te proberen!

1 like

Gegevensverlies van de SpeedPak is onwaarschijnlijk. Uiteindelijk is het gewoon een extra configuratie van uw assemblage. Het staat op hetzelfde niveau als het maken van een configuratie en het verwijderen/uitschakelen van componenten.

Als je een kwartier de tijd hebt, maak dan een samenstelling van je set om mee naar huis te nemen door een voorvoegsel op al je componenten te zetten (geen risico dat je originele assemblage wordt vervuild) en probeer het uit op deze nieuwe set van de Speedpak.

1 like

@Joss-G

Je zwaarste element (montage) waar je last van hebt

Je kunt het niet gedeeltelijk en in Surface opslaan als je klaar bent

Je hebt dus 2 opnames, één in deel en één in montage

vraag: wat heb je als een PC ram systeem grafische kaart proc?

@+;-)

@gt22

Ik heb al getest wat je voorstelt, om op te nemen in sldprt, en ik merkte dat het niet veel lichter werd. Toen kwam ik bij Speedpaks on assemblies.

2 likes

Ik ben het helemaal met je eens @ Benoit

Speedpak-functie beperkt de bestandsgrootte

De manieren om de onderdelen te beperken is ook erg belangrijk

de herhaling van functies in plaats van de herhaling van schetsen

Vermijd accessoires (o.a. bouten) 

Vermijd symmetrieën, externe refs enz...

En waarom ga je niet door leidingen, aangezien onze vriend kanalen maakt?

Zie deze tutorial 

http://www.lynkoa.com/tutos/3d/gestion-des-gros-assemblages-solidworks

@+ ;-)

2 likes

@gt22: Ik ben vrij onervaren met computers en ik geef toe dat ik de mogelijkheden van mijn pc helemaal niet ken... Ik weet alleen dat mijn bedrijf het in januari heeft gekocht en dat mijn netwerkmanager me heeft verzekerd dat ik geen beter grafisch ontwerp zal vinden.... Ik kan niets meer zeggen...

Registreren in .sldprt is een oplossing die ik al heb getest, maar zoals @Benoit.LF zegt, het maakt de onderdelen niet veel lichter... Ik geef toe dat ik geen duidelijke verschillen zie tussen de montage en het onderdeel... Behalve dan dat ik in .sldprt de structuur van mijn gebouw niet meer kan aanraken...

@Benoit.LF: Ik heb net de speedpack getest, ik heb een compositie gemaakt om mee te nemen, ik heb een grafische speedpack gedefinieerd op de structuur van het gebouw, maar ik geef toe dat ik dat helemaal niet had verwacht... In feite wordt de speedpack alleen gebruikt om de geselecteerde lichamen te vervagen bij het naderen van mijn muis? Als dat het geval is, is het helemaal niet wat ik zoek, want ondanks het feit dat het veel minder geheugen kost, moet ik mijn onderdelen nog steeds positioneren ten opzichte van mijn structuur, als ik niet langer de gezichten kan selecteren die me interesseren, Ik kan niet meer werken;)

EDIT: Ik geef toe dat de basisprincipes altijd goed zijn om te onthouden. Ik heb niets van wat je noemde in mijn montage, ik heb de schroeven en symmetrieën heel snel verlaten, ik kon er niet meer langs;)

Aan de andere kant, voor leidingen, is het niet beschikbaar op de standaardversie (die ik bezit...). En bovendien vind ik het niet echt up-to-date voor de rechthoekige kokernetwerken die wij volledig op maat maken.

1 like