Ik voer (met SolidWorks 2015, maar het is ook waar sinds SolidWorks 2012) een draadgeleiding uit met de routeringsmodule en ik merk 3 problemen op: 1- Wanneer ik een kabelreferentie aan een segment koppel, erft het deze eigenschappen, maar de draden waaruit deze kabel bestaat (kabeldiameter van 4,25 mm) erven ook de eigenschappen van de kabel, terwijl hun buigradius veel kleiner is voor een draaddiameter van 1,5 mm. 2- Vanuit de routeringsbibliotheekbeheerder is het voor mij niet mogelijk om de buigradius van een kabel of deze draden te wijzigen, de ingevoerde waarde verdwijnt na validatie van de invoer. 3- Vanuit de routeringsbibliotheekbeheerder is het voor mij niet mogelijk om de buitendiameter van een kabel te wijzigen, zelfs niet bij het maken van een nieuwe kabel.
Ik vond dat er maar één oplossing is om het .xml bestand te wijzigen dat wordt beheerd door de routeringslibray manager, maar de buigradius van de draden wordt niet in aanmerking genomen in de 3D, de waarschuwing is altijd gebaseerd op de straal van de kabel.
Aangezien de routeringsmodule wordt gebruikt door SolidWorks Electrical, moeten elektrische gebruikers zich bewust zijn van dit fenomeen...
In de hoop dat ik duidelijk genoeg was geweest, Bij voorbaat dank voor uw steun. Vriendelijke groeten.
Omdat ik geen expert ben in deze module, vond ik deze informatie in de help:
Schakel de controle van de minimale buigradius voor draden in.
Er wordt een fout gerapporteerd als de buigradius van een boog of spiebaan in de routering kleiner is dan het minimum dat is opgegeven voor de afzonderlijke draad of geleider in de kabelbibliotheek. Als er veel draden in de assemblage zijn, kan deze optie leiden tot een afname van de prestaties.
Schakel de controle van de minimale buigradius voor kabels in. Een fout wordt gerapporteerd als de buigradius van een boog of spie in de routing kleiner is dan het minimum dat voor de kabel in de kabelbibliotheek is gespecificeerd.
Schakel de controle van de minimale buigradius voor draden in. Er wordt een fout gerapporteerd als de buigradius van een boog of spiebaan in de routering kleiner is dan het minimum dat is opgegeven voor de afzonderlijke draad of geleider in de kabelbibliotheek. Als er veel draden in de assemblage zijn, kan deze optie leiden tot een afname van de prestaties.
Een controle van de buigradius wordt standaard uitgevoerd voor buizen en elektrische routeringen. Een fout wordt gerapporteerd als de buigradius van een boog of spiebaan in de routing minder is dan drie keer de diameter van de buis of balk.
Percentage van correctie. Verhoogt automatisch de berekende bruikbare lengte van de elektrische kabel om rekening te houden met draadvervormingen, enz. die in een echte installatie aanwezig kan zijn.
Ja inderdaad, de hulp geeft veel informatie, ik heb het veel doorgenomen voordat ik me aan 3D-routering waagde.
Bovendien is de routeringsmodule vandaag de dag veel beter doordacht dan ten tijde van SolidWorks 2009. Er zijn echter enkele fouten, het verbaast me ook dat ik niet meer opmerkingen over deze module vind, aangezien deze ook wordt gebruikt voor SW Electrical.
Kortom, ik denk duidelijk dat dit een 'bug' is van SolidWorks, dit is ook wat de support voor mij bevestigt. Jammer voor een module die de bedrading moet beheren, hij is niet echt af...