Solidworks-simulatie, niet-lineaire analyse, hoe los je het op?

Hallo;
Ziezo, ik leg mijn probleem in meer detail uit, ik ben momenteel student en ik werk aan een project, we hebben een brandblusser die we opblazen met water om te zien of deze bestand is tegen de opgelegde druk van 40 bar of niet, maar na het opblazen met water, om veiligheidsredenen (explosie), We hadden lange testtijden vanwege het drogen, dus dachten we eraan om een latexzak in de brandblusser te plaatsen die zou passen bij de vorm van de brandblusser en deze zo zou beschermen tegen vocht.

Dus we hebben deze zak op SW gemaakt, hier is een primair resultaat:

Omdat de zak is gemaakt van latex, flexibel precies als een condoom, heb ik een niet-lineaire analyse gedaan, alleen kom ik een heleboel problemen tegen:

beeld tijdens de analyse,

Aan het einde van de analyse

Ziezo, als je een oplossing hebt, ben ik er helemaal voor,

Drang om te leren.

peau_interne_extincteur_3eme_essaie.sldprt
1 like

Stomme vraag ;-)

voor mechanische drukbestendigheid

Het is niet de binnenhuid, maar je fles of tank die je moet testen en analyseren 

Uw blaas is er alleen door uw woorden om contact met vloeistof op  de container te voorkomen

Dus als uw blaas dezelfde vorm heeft als uw fles 

het is de dikte van de laatste die zal worden onderworpen aan de druk Nee?

3 likes

Vermoedelijk wilt u uw drukblaas berekenen.

Het is inderdaad nutteloos, maar een berekening van vermoeidheid lijkt me verstandiger.

U kunt op zijn minst proberen te rechtvaardigen dat de blaas geen invloed heeft op het resultaat van de test.

3 likes

Mijn blaas heeft een diameter van 50 mm om in de hals van de brandblusser te passen die dezelfde diameter heeft, alleen heeft het lichaam een diameter van 300 mm, dus de blaas moet van 50 naar 300 mm gaan.

Het vermoeidheidsonderzoek zal worden gedaan nadat ik zeker weet dat de blaas een cyclus vasthoudt.

Hallo

1) Waarom de diameter beperken tot 50 mm? Latex is flexibel, dus geen probleem om het in de nek te krijgen.

2) Zelfs met een verhouding van 50 mm tot 300 mm is het niet enorm, je kunt een test doen met een condoom:-D

Een voorbeeld van een test:

https://www.youtube.com/watch?v=D9FqO_z_O6Q

2 likes

Een voetbalblaas heeft de juiste diameter

En toch is het passagegedeelte minimaal

(Ik heb het over de oude ballonnen) ;-)

De huidige diameter zou het met de zwaartekracht mogelijk maken om de brandblusser te legen zonder dat er gepompt hoeft te worden.

Het voorbeeld van het condoom is bekend, ik zou willen proberen de resultaten ervan op SW te vinden.