Hallo
Ik voer een onderzoek uit met SolidWorks Simulation, maar ik heb problemen met het interpreteren van mijn resultaten.
Zoals te zien is in de bijlagen, is dit een tweedelig smeedgereedschap. Het buitenste deel wordt de Frette genoemd en het binnenste deel wordt de kern genoemd. Beide hebben een ander materiaal en hebben een aansluitende pasvorm van 0.10 op de Ø. Het doel van mijn onderzoek is om te weten of 1 mijn interferentiediameter de juiste is en 2 of de waarde van mijn interferentie (0,1) geschikt is of niet. Ik oefen daarom geen externe belastingen uit, omdat mijn contact tussen set 2 Strakke pasvorm spanningen en vervormingen genereert.
Ik heb ook een contact ingevuld, geen penetratie aan de horizontale kant van de twee lichamen.
Omdat mijn basismodel symmetrisch is, heb ik ze op 1/4 gesneden (ik had meer kunnen doen, maar het vertekent mijn resultaten). Dus paste ik een geavanceerd opgelegde verplaatsing van het symmetrische type toe
Ik blokkeerde mijn model met een steun voor het onderste vlak, een ondersteuning voor het bovenste vlak en ik blokkeerde op het buitenste cilindrische oppervlak in rotatie en translatie, maar ik hield de mogelijkheid van vervorming op de diameter behouden.
Ik maakte een gaas op de kromming met twee maascontroles, één aan de binnenste vorm en één aan beide zijden + straal van beide vlakken in interferentie.
Voor mijn resultaten weet ik niet hoe ik ze moet interpreteren. Moet ik mijn resultaten uitzetten in een cilindrisch coördinatensysteem?
Ik zou graag willen weten wat de trekspanning is in mijn fret en in compressie in mijn core
Op de bijgevoegde foto heb ik stressconcentraties op mijn innerlijke vorm, maar zelfs met een ultrafijn gaas blijft het dus ik houd er geen rekening mee.
Materiaaleigenschappen:
- Fret-Z38CVD5 1246MPa Vloeigrens / 1460MPa Treksterkte
- CE79 de Vloeisterkte 3000MPa van de Carbidekern/Druksterkte 3630MPa/Treksterkte 2650MPa
Bij voorbaat dank voor uw antwoorden
image_1.png