Solidworks Simulatie Diameter Geleidingsas

Hallo

Ik heb het onderstaande geheel samengesteld uit een kogelomloopspindel en 3 geleideassen, en ik zou graag de diameter willen bepalen van de assen die moeten worden gebruikt om de last op te tillen (het grote transparante grijze deel). Kan ik dit simuleren met Solidworks Simulation, en zo ja, kunt u mij uitleggen hoe ik dit moet doen (wetende dat dit de 1e keer is dat ik solidworks simulation gebruik)?

Ik stel me voor dat de 3 (groene) bomen, ik "behandeld moet hebben als een balk.. " en dan weet ik niet of ik een kracht moet toevoegen aan de bovenkant van de grijze kubus, of dat er een mogelijkheid is om het zijn massa te vertellen? Hoe dan ook, ik ben een complete beginner, als je een "duidelijke" tutorial hebt, zal ik die nemen (ik heb tot nu toe alleen dingen in het Roemeens gevonden :D).

Hallo

Er zijn veel tutorials in SolidWorks om de simulatiemodule te begrijpen.

Do: "Analyse van een onderdeel" om te beginnen. Dit is de basis en zou u in staat moeten stellen het principe snel te begrijpen.

2 likes

Hallo liohau,

Ik ga mezelf herhalen, stort je niet halsoverkop op de eindige elementen! Ik weet dat het verleidelijk is, vooral als je een simulatielicentie hebt gekocht! ;)

In het ideale geval kunt u met simulatie de druklevensduur van uw staven en hun weerstand tegen knikken valideren. en zelfs dat kun je snel doen door handmatige berekening met een eenvoudig RDM-formulier!

In jouw geval is je bewerking hyperstatisch, daar moet je aan werken! (de spellen, de fabricagetoleranties...) evenals het bewaken van de lengte van de geleider om het fenomeen van butt bowing te voorkomen...

Natuurlijk geef ik geen antwoord op je vraag, maar ik geef je een aantal aanknopingspunten om in te graven die me meer geschikt lijken;)

5 likes

Ja, nou RDM ik kende de term niet eens voordat ik hem in je bericht las:)