Hallo
Ik wil graag een simulatie maken van een assemblage van twee aluminium onderdelen, bij elkaar gehouden door rubbers, waarvan het bovenste deel met schroeven aan een frame is bevestigd en het onderste deel met schroeven is bevestigd bij een belasting van 11 kg. Afbeelding hieronder (zonder schroeven, frame of belasting).
Tot nu toe heb ik een virtuele muur gemaakt (die het frame voorstelt) aan de bovenkant van de kamer erboven. Hieraan heb ik 4 ankerbouten bevestigd (blauwe pijlen op het bovenste stuk).
Om de belasting weer te geven, heb ik vervolgens 4 connectoren van het verzinkschroeftype gemaakt waaraan ik een axiale kracht heb toegevoegd die overeenkomt met 1/4 van de belasting (blauwe pijlen op het onderste deel). Ik heb nu al twijfels over de juistheid van deze redenering, wat denk je? Wat moet ik nog meer doen?
Ten slotte voegde ik zwaartekracht toe (rode pijl), vervolgens probeerde ik de simulatie uit te voeren, maar zie, op dat moment kreeg ik een foutmelding: "Onjuist of geen doel gedefinieerd voor contactelement xxxx". De contacten tussen de rubbers en de 2 aluminium delen zijn echter (naar mijn mening) correct gedefinieerd (als strakke afstellingen) en worden niet meer gedetecteerd als interferenties... Ik denk dat de fout komt van de ankerbouten...
Samenvatting van het onderzoek:
Foutmelding: