Hoi allemaal
Is het mogelijk om met SolidWorks-simulatie de resultaten van een of meer elementen van een berekend model (onderdeel(en) of subassemblage(s)) te isoleren? Zo ja, hoe kunnen we dat doen?
Bij voorbaat dank.
Hoi allemaal
Is het mogelijk om met SolidWorks-simulatie de resultaten van een of meer elementen van een berekend model (onderdeel(en) of subassemblage(s)) te isoleren? Zo ja, hoe kunnen we dat doen?
Bij voorbaat dank.
Hallo stephane.yvart_1,
Het is alweer een tijdje geleden dat ik deze training heb gehad, die ik echt heel weinig oefen, dus hier zijn enkele documenten om een beetje te helpen=>
Simulation_Instructor_WB_2011_FRA.pdf (3.9 MB)
Leçon3.pdf (1.6 MB)
Lesson03.zip (19.4 MB)
Veel succes en veel leesplezier.
@+.
AR.
Hallo A.R.,
Ik heb de documenten doorgenomen, maar ik heb niets gevonden dat mijn vraag beantwoordt.
Aan de andere kant lijkt er over andere onderwerpen interessante informatie over deze documenten te zijn (met name de Simulation_Instructor); Daar ga ik dieper op in.
Bedankt voor het document
@+
Hallo stephane.yvart_1,
Ok perfect, laat het me weten als je trouvé...@+ hebt.
AR.
Re Hallo A.R.,
Ik heb de oplossing: SOLIDWORKS Simulatie: Geef een plot alleen weer op geselecteerde entiteiten
Blijkbaar is de optie niet beschikbaar in de beperkingsplot die aan de basis is gemaakt; Van mijn kant moest ik een 2e perceel met beperkingen nabootsen en daar is de optie beschikbaar.
A priori is het niet mogelijk om het stuk of de stukken te selecteren waarvan u alleen de resultaten wilt zien; Je moet elk lichaam van deze onderdelen één voor één selecteren. Het is een beetje lang, maar het is tenminste mogelijk
Heb een goed einde van de dag. @+
HALLO!! stephane.yvart_1,
Hartelijk dank voor uw feedback.
@+.
AR.
Hallo
Het is mogelijk: verberg gewoon de delen die je niet in de 3D wilt zien, schakel dan over naar het simulatietabblad om een nieuwe track te tonen (en ga dan eventueel terug naar de vorige track als het degene was die je wilde bekijken).
Met deze techniek kies je precies de onderdelen/lichamen waarvan je de resultaten wilt zien.
Zeer praktisch voor contactbeheervectoren omdat het snel onleesbaar is als er meer dan 2 stuks zijn
Hallo
Het gaat inderdaad veel sneller.
Aan de andere kant, wordt er nog steeds rekening gehouden met de verborgen elementen in de resultaten? Zo nee, ofwel:
Bedankt voor deze informatie in ieder geval
Normaal gesproken verandert het de standaardschalen niet: je blijft tussen de 0 en het maximum dat op het model wordt berekend.
Het is aan u om de weergave-instellingen aan te passen, zodat de weergave voor u betekenisvoller is (wijzig bijvoorbeeld de maximale beperkingswaarde handmatig)