Solidworks SP 2017 / 4.1

Hallo

Ik zou graag willen weten of iemand de 2017 SP 4.1-versie van SW gebruikt en of er geen specifieke problemen zijn met deze versie.

Momenteel ben ik op de 2016 SP 5-versie, ik heb er geen problemen mee, maar ik denk dat ik snel zal evolueren naar de 2017.

Bij voorbaat dank.

Alex

Hallo

Ik ben ermee bezig en ik heb geen grote problemen. Een paar crashes, maar dat is aanwezig op alle versies.

3 likes

Hallo

Dus ik vraag ludo.mai, wat zijn de nieuwe functies?

Dimitri

4 likes

Hallo Dimitri,

In vergelijking met de SP3 uit 2017 hebben ze nogal wat bugs opgelost, waarvan de volledige lijst te vinden is op de ondersteuningssite

Vergeleken met de 2016, geen idee. Ik was de afgelopen 5 jaar op Catia. Maar ze hebben zeker veel goede dingen gedaan:)

3 likes

dus wat vind je van Catia?

4 likes

Het is echt moeilijk om de twee te vergelijken omdat ze zich niet op dezelfde doelgroep richten.

Het is duidelijk dat Catia V5 meer mogelijkheden biedt dan Solidworks dankzij de zeer complete basis oppervlaktemodule en waaraan je geweldige functies kunt toevoegen als je een budget hebt. Na een flink aantal jaren aan Catia te hebben gewerkt, weet ik dat ik nog niet alles heb gezien.

Aan de andere kant is het een zeer professionele software, dus de interface is minder mooi en waarschijnlijk minder intuïtief.

Naar mijn mening is Solidworks ontworpen voor puur mechanisch werk (volumeonderdelen en standaardbewerkingen). Het doet het werk waarvoor het is ontwikkeld perfect, voor een veel lager budget en is gemakkelijk te leren. 

Ik werk al langer met Catia, dus het is de software waar ik het meeste gemak mee heb en die de organisatie heeft die ik verkies, maar als je de vraag stelt aan iemand die altijd aan solidworks heeft gewerkt, kan de mening anders zijn.

6 likes

Oh en Catia crasht ook vaak;) 

Iedereen kent de "Klik ok om te beëindigen"

4 likes

Dus op dat punt kan ik je niet tegenspreken! Maar ik had een oplossing gevonden om dit probleem te voorkomen. Een van mijn collega's verdiende zijn munten door met de rechtermuisknop op het bureaublad te klikken in plaats van ze rechtstreeks vanuit Catia te doen en we merkten dat het deze fout vaker met zich meebracht.

3 likes

@Dimitri:

Als hier ooit de What's new 2017 https://files.solidworks.com/Supportfiles/Whats_new/2017/English/whatsnew.pdf

3 likes

Bedankt dbz, ik zal ernaar kijken als ik niets te doen heb =)

3 likes