SolidWorks-student

Hallo

Onlangs heb ik de studentenversie van SolidWorks (2015) aangeschaft.

Ik begrijp niet waarom ik geen manier heb om de API SDK te downloaden om invoegtoepassingen te ontwikkelen (het belangrijkste doel van mijn aankoop).

Hebben jullie een idee om mijn probleem op te lossen?

Bedankt.

Hallo

Ik heb een vraag; Je moet het gekocht hebben? Zo ja, hoeveel als het niet te indiscreet is?

Verzendkosten inbegrepen (want ja, hij stuurt een dvd uit de VS), met administratiekosten levert het me 200€ op. (Maar je moet ook bewijzen dat je student bent door je instelling + gescande studentenkaart in te voeren).

Ik had een truc om SW in de gratis studentenversie te krijgen.

Op de site althans, ik had alleen deze mogelijkheid.

En zo niet, een oplossing voor mijn probleem?

Hallo.

Als je de voorwaarden van het contract leest, realiseer je je dat je inderdaad door Solidworks wordt beperkt met de studentenversie (wat logisch lijkt)

http://www.solidworks.fr/sw/education/6585_FRA_HTML.htm

Onder andere dit deel in artikel 3:

U mag de Software niet wijzigen of er afgeleide werken van maken en u mag de software niet analyseren met het doel te concurreren met DS SolidWorks. De Software bevat bedrijfsgeheimen van DS SolidWorks en haar licentiegevers (zoals de structuur, organisatie en code).

Voor mij is het echter alsof je, wanneer je de API gebruikt, een afgeleid product maakt. Kortom, ik ben bang dat je met de studentenversie niet het recht hebt om Add-Ins te ontwikkelen

Of praat ik onzin, mensen? (Ja, ik ben een rebel en gebruik nog steeds de ^!)

2 likes

Hallo

API's zijn goed inbegrepen:

Hier is de procedure om ze te installeren:

http://help.solidworks.com/2015/english/api/sldworksapiprogguide/GettingStarted/SolidWorks_API_Getting_Started_Overview.htm

De SOLIDWORKS API SDK bevat alle functionaliteit die nodig is om SOLIDWORKS API-applicaties te ontwikkelen.

Om de SOLIDWORKS API SDK te installeren:

• Kopieer het SOLIDWORKS API SDK-installatieprogramma uit de apisdk-map op de installatiemedia naar een locatie op uw systeem. Voer het installatieprogramma uit.
     -goud-
  • Download de SOLIDWORKS API SDK:
  1. Open www.solidworks.com.

2. Log in op het SOLIDWORKS klantenportaal.

3. Klik op Downloads en updates in Downloaden.

4. Klik op het tabblad SOLIDWORKS en klik op de versie van SOLIDWORKS waarvan u de SOLIDWORKS API SDK wilt downloaden.

5. Klik op de knop Engels en klik op Overeenkomst accepteren en doorgaan, die zich onderaan de pagina bevindt.

6. Klik op de link Alle bestanden downloaden, uitpakken en installeren onder aan de pagina Downloaden en installeren .

7. Selecteer een versie in de lijst Upgraden van Service Pack , selecteer het product in de lijst met SOLIDWORKS-producten en klik op Doorgaan.

8. Klik op SOLIDWORKS API SDK in de tabel Stap 5 - Optionele updates .

9. Volg de online instructies om de download te voltooien.

1 like

Dank u voor uw antwoorden,

maar zoals je op deze schermafbeelding kunt zien, heb ik geen toegang tot "Downloads en updates".

Naast mijn antwoord zijn hier de bijgevoegde bestanden.

sdk.zip

Bedankt!

En net voordat ik het onderwerp naar opgelost verplaats,

Ik zie het solidworks-model niet in "Visual Studio Community 2015", moet ik andere software gebruiken? Bedankt.