Ik heb zojuist solidworks 2014 opnieuw geïnstalleerd (na een verandering van pc) en ik heb een heel eenvoudig maar verontrustend probleem ... Als ik een functie verwijder, wordt ook de schets verwijderd. Voorbeeld: ik teken een cirkel om een extrusie te maken, en uiteindelijk besluit ik de extrusie te verwijderen om er een materiaalverwijdering van te maken... Dit verwijdert echter de cirkel van mij en ik ben gedwongen om hem opnieuw te tekenen.
Met een simpele cirkel is het niet al te beperkend, maar met een complexe schets is het veel vervelender.
Ik heb onbewust een optie/voorkeur moeten activeren, dus ik zou deze " regel " graag willen verwijderen om de schetsen te behouden bij het verwijderen van functies... Maar ik kan de oplossing niet vinden.
Maar ik vind het moeilijk om mezelf uit te drukken, als ik "verwijderen" zeg, is dat via de delete-toets op het toetsenbord of met de rechtermuisknop op de functie dan Verwijderen/Verwijderen en niet door op het pictogram te klikken dat wordt weergegeven door een grijs vierkant met daarboven een geel vierkant zoals u lijkt te verwijzen.
Ik had inderdaad het vakje "Geabsorbeerde functies verwijderen" aangevinkt van het dialoogvenster dat verschijnt tijdens verwijderingen.
Daarnaast had ik "niet meer weergeven" aangevinkt en daardoor verscheen dit venster niet meer en wist ik dus niet waar ik de instelling kon herstellen.